زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“حکومت و طالبان بايد آتش بس درازمدت را اعلام کنند”

“حکومت و طالبان بايد آتش بس درازمدت را اعلام کنند”

author avatar
18 Aug 2018 - 15:16
“حکومت و طالبان بايد آتش بس درازمدت را اعلام کنند”
author avatar
18 Aug 2018 - 15:16

کابل (پژواک ،۲۷ اسد ۹۷): شورای عالی صلح، شوراى علما، شورای عالی احزاب جهادی و ملی و انجمن زنان افغان، از حکومت و طالبان خواستار آتش بس در روزهای عید سعید اضحی شدند.

محمد کریم خلیلی رييس شوراى عالى صلح، قيام الدين کشاف رييس شوراى علماى افغانستان و شفیقه حبیبی مسئول انجمن زنان افغان، امروز در يک نشست خبرى مشترک درکابل شرکت کردند.

هر سه مقام يادشده که به نماينده گى از نهادهاى يادشده صحبت مى کردند، از حکومت و طالبان خواستند که در روزهاى عيد آتش بس اعلام کنند.

کريم خليلى درحاليکه مى گفت آتش بس، خواست مردم افغانستان است، ابراز امیدواری کرد که هر دو جانب آتش بس اعلام کنند، تا مردم مانند عيد سعيد فطر، روزهاى عيد را به خوشى و آرامى سپرى کنند.

مولوی قيام الدين کشاف رییس شورای عالی علما، از حکومت و طالبان خواست که آتش بس درازمدت را اعلام کنند تا از اين طريق زمينه براى گفتگوهاى صلح مساعد شود.

 شفیقه حبیبی مسئول اجماع ملی زنان افغان نيز از دو طرف يادشده، خواست که آتش بس کنند تا جلو قتل و خونريزى ها گرفته شود.

همچنان در اعلاميه شورای عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان که امروز در مراسم تجليل از نود و نهمين سالروز استرداد استقلال افغانستان که در کابل از سوى اين شورا تدوير شده بود، نيز از حکومت و طالبان خواسته شد که در روزهاى عيد آتش بس کنند.

در جای دیگر اعلامیه آمده است: "آتش بس را هر دو طرف بپذیرند و زندانیان را رها کنند تا اعتماد میان دو طرف بیشتر شود و بالاخره با این اقدام، صلح براى همیشه در کشور تامین شود."

اين درحالى است که حکومت افغانستان از احتمال آتش بس در روزهاى عيد سعيد اضحى سخن زده؛ اما طالبان مسلح در پيامى که به مناسبت عيد، امروز منتشر کرده اند، در مورد آتش بس در روزهاى عيد چيزى نگفته اند.

قابل ذکر است که حکومت افغانستان، در عيد سعيد فطر گذشته نخست پنج روز آتش بس اعلام کرد و سپس آن را ده روز ديگر تمديد نمود؛ اما طالبان تنها در سه روز عيد آتش بس اعلام کردند و شام سوم عيد، حملات شان را بر مواضع نيروهاى دولتى آغاز نمودند که تا حال به شدت ادامه دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر