زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیش از ۱۰۰ فامیل از ولایت غزنی به دایکندی بيجا شده اند

بیش از ۱۰۰ فامیل از ولایت غزنی به دایکندی بيجا شده اند

author avatar
19 Aug 2018 - 15:52
بیش از ۱۰۰ فامیل از ولایت غزنی به دایکندی بيجا شده اند
author avatar
19 Aug 2018 - 15:52

نيلى(پژواک،٢٨اسد٩٧): مسئولان اداره محلی‌ دایکندی، از بيجا شدن بیش از صد فامیل از مرکز غزنی، به ولسوالی میرامور این ولایت خبر می دهند.

عبدالقادر حیدری ولسوال میرامور می‌گوید بنابر ناامنی‌های اخیر در ولایت غزنی و سقوط چندین ولسوالی این ولایت به دست گروه طالبان، شماری از خانواده ها که تعداد شان به بیش از ۱۰۰فامیل می رسد، به ولسوالی میرامور دایکندی بيجا شده اند.

حیدری افزود این بیجاشده‌گان در مناطق چهارصد خانه، برگر، نرخسی، سنگان و پلاس این ولسوالی ساکن گردیده اند.

ولسوال حیدری علاوه نمود که به کمک وهمکاری مردم محل، برای این بیجاشده‌گان کمک های اولیه فراهم شده  و اما مساعدت ها کافی نمی باشد.

 وی، از دولت و موسسات خیریه خواست که هرچه زودتر برای حل این مشکل اقدام نمایند.

 به گفته او، این آمار روز به‌روز در حال افزایش می است.

وی گفت که آواره شده‌گان غزنی، در حالى در این مناطق ساکن شده اند که بنا بر آمدن خشک سالی ونبود آب آشامیدنی صحی، طی سال روان ده‌ها خانواده از باشنده های میرامور بیجا و به سمت کابل وساير ولایات مهاجرشدند.

در همین حال، علی اکبری ناطقی سخنگوی ولایت دایکندی گفت بررسی‌ها جهت مشخص شدن تعداد آواره شده‌گان آغاز شده و آنچه در توان اداره محلی دایکندی باشد، مساعدت صورت خواهد گرفت.

از سويی هم شماری از خانواده هايی که از ولایت غزنی آوره شده اند می گویند که به دلیل نا امنی های زیاد زندگی آنان با خطر مواجه شده و مجبور به ترک خانه وکاشانه خویش شده اند.

علی احمد یکی از همين افراد گفت: "در ولایت غزنی جنگ بسیار شدید بود، ما با قحطی مواجه بودیم، با مشکل زیاد توانستیم خود را به این ولایت برسانیم؛ از حکومت محلی دایکندی می خواهیم که برای ما در حد توان کمک نمایند."

محمد یکی دیگر از این اشخاص گفت: "ما در حال حاضر، از منطقه خود آواره شدیم ونان برای خوردن نداریم؛ همه چیز ما در جنگ سوخت، حکومت هم احساس مسئولیت در قبال مردم نمی کند، آنان باید از خدا بشرمند و استعفاء دهند."

قابل ذکر است که چند روز قبل نیز ۳۳ تن از نیروهای امنیتی ولسوالی اجرستان غزنی، از اثر جنگ های شدید، به این ولسوالی پناه آورده بودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر