زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حيات: اگر امکانات برای بازسازی مقبره غازی امان الله خان پیدا نشد، با پول شخصی خود اعمار میکنم

حيات: اگر امکانات برای بازسازی مقبره غازی امان الله خان پیدا نشد، با پول شخصی خود اعمار میکنم

author avatar
19 Aug 2018 - 14:12
حيات: اگر امکانات برای بازسازی مقبره غازی امان الله خان پیدا نشد، با پول شخصی خود اعمار میکنم
author avatar
19 Aug 2018 - 14:12

جلال آباد (پژواک، ۲۸ اسد ۹۷): والی ننگرهار می گوید که برای بازسازی مقبرۀ قهرمان استقلال کشور شاه امان الله خان غازی، تلاش مینماید و اگر امکانات دولتی هم پیدا نشد، با پول شخصی خود آن را آباد میکند.

حیات الله حیات، این مطلب را در مراسم خاص ٩٩مین سالگرد استرداد استقلال کشور و در حضور داشت مسئولین ادارات ملکی و نظامی ننگرهار، حین گل گزاری بر مقبرۀ غازى امان الله خان قهرمان استرداد استقلال کشور، اظهار داشت.

  مراسم گل گذاری بر مزار شاه امان الله خان غازی، در حضور والی ننگرهار و دیگر مسئولان ولایت، قطعات منظم نيروهاى مشترک کشور، طى مراسمى با تشریفاتی خاص انجام شد.

حیات الله حیات والی ننگرهار، حین گل گذاری بر مزار شاه امان الله خان غازی، به روح موصوف دعا کرد و ٩٩مین سالروز استرداد استقلال کشور را به تمام مردم افغانستان تبریک گفت.

نامبرده افزود که براى برآورده شدن آرمان های شاه امان الله خان غازی، در راستای استقلال و پیشرفت افغانستان و دیگر بخش ها، تلاش های خاص انجام میدهد؛ و اطمینان داد که در صورت پیدانشدن امکانات رسمی، با همکاری مردم لوی ننگرهار، مستقلانه مزار این قهرمان را به شکل عصری بازسازی میکند.

حیات اطمینان داد که به هدف پوره کردن آرمانهای شاه امان الله خان، بر علیه اختلاس گران عواید ملی، غاصبین، قانون شکنان، دزدان منابع طبیعی و قاچاق کنندگان جنگلات، ا قدامات جدی انجام خواهد داد.

وی به ارتباط بازسازی مقبره غازی امان الله خان افزود که برای اعمار این مقبره، تلاشها را آغاز میکند.

 وی علاوه کرد: "من اطمینان میدهم که انشاالله مقبره شاه امان الله خان غازی اعمار ميشود و آن را به شکلی اعمار خواهد کرد که مورد پسند واستقبال مردم افغانستان و ساکنین ننگرهار قرار گیرد؛ حتی اگر پول بازسازی آن را از جایی پیدا نکردیم، تعهد میکنیم که با پول شخصی خود هم مقبره و هم ساحۀ اطراف آن را بازسازی کنیم."

قابل یادآوری است که شب گذشته نیز در پیوند به ٩٩مین سالروز استرداد استقلال کشور در ننگرهار، با حضور داشت والی اين ولايت، برنامه های تفریحی خاص شامل آتش بازى، موسیقى و غیره، برگزار شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر