زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“هیچ مرجعی، صلاحیت تعدیل و تصمیم گیری مجدد در مورد نامزدان حذف شده را ندارد”

“هیچ مرجعی، صلاحیت تعدیل و تصمیم گیری مجدد در مورد نامزدان حذف شده را ندارد”

author avatar
19 Aug 2018 - 15:34
“هیچ مرجعی، صلاحیت تعدیل و تصمیم گیری مجدد در مورد نامزدان حذف شده را ندارد”
author avatar
19 Aug 2018 - 15:34

کابل(پژواک،۲۸اسد۹۷): کمیسیون شکایات انتخاباتی، ضمن تاکید بر فیصلۀ قبلی این کمیسیون می گوید که هیچ مرجعی، صلاحیت تعدیل و تصمیم گیری مجدد در مورد نامزدان حذف شده را ندارد.

کميسيون شکايات انتخاباتى، روز شنبه (٢٠ اسد)، ٣٥ تن از نامزدان احتمالى انتخابات ولسى جرگه را واجد شرايط نامزدى ندانسته و نامهاى شان را از فهرست نهايى نامزدان ولسى جرگه حذف کرد.

درپى اين تصميم کميسيون شکايات انتخاباتى، طرفداران شمارى ازنامزدان حذف شده از ليست نهايى، دست به اعتراض زده با برافراشتن خيمه هاى تحصن، شمارى از دفترهاى کميسيون انتخابات را در مرکز و برخى ولايات کشور بسته کردند.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی کمیسیون شکایات انتخاباتی منتشرشده و کاپی آن، به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که اخیراً شایعاتی در برخی فضای مجازی به نشر رسیده که گویا، تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد ٣٥ تن از افراد حذف شده از لیست نهایی کاندیدان ولسی جرگه، قرار است تعدیل گردد.

منبع نگاشته است: « کمیسیون شکایات انتخاباتی، ضمن رد اینگونه شایعات، مجدداً تاکید می نماید که مطابق قانون انتخابات، تصیم کمیسیون شکایات در این مورد نهایی بوده و هیچ مرجعی صلاحیت تعدیل و تصمیم گیری مجدد آن را ندارد.»

درخبرنامه آمده است که هیچ فرمانی، بالاتر از قانون نمی تواند باشد و در این مرحله امکان صدور فرمان برای تعدیل تصمیم کمیسیون شکایات وجود ندارد، مخصوصاً در مواردی که فیصله قبلا در آن مورد اتخاذ شده است؛ زیرا بر اساس اصل حقوقی؛ "قانون به ماقبل خود رجعت نمی کند."

منبع نوشته است که بر اساس صراحت مواد قانون انتخابات، تصامیم کمیسیون شکایات انتخاباتی، در تمام موارد که در حیطه صلاحیت این کمیسیون می ­باشد، از جمله در ارتباط به فهرست نهایی کاندیدان، نهایی بوده و هیچ مرجعی صلاحیت نقض آن را ندارد.

در خبرنامه همچنان آمده است که حمایت و جانبداری از کاندیدان معترض از سوی کارمندان دولت، تخلف انتخاباتی محسوب می شود و مطابق قانون و حکم رییس جمهور، با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.

اما نامزدان حذف شده بر ارایه اسناد و دلایل حذف شان تاکید دارند و می گویند تا زمانی که قناعت آنها فراهم نشود، از اعتراض دست نمی کشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر