زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شوراى عالى صلح: اتش بس زمينه گفتگوهاى مستقيم صلح حکومت و طالبان را فراهم ميکند

شوراى عالى صلح: اتش بس زمينه گفتگوهاى مستقيم صلح حکومت و طالبان را فراهم ميکند

author avatar
20 Aug 2018 - 13:06
شوراى عالى صلح: اتش بس زمينه گفتگوهاى مستقيم صلح حکومت و طالبان را فراهم ميکند
author avatar
20 Aug 2018 - 13:06

کابل (پژواک، ٢٩ اسد ٩٧): شورای عالی صلح از بابت پذيرفتن صداى مردم افغانستان و تقاضاى اين شورا مبنى بر اعلام دومين آتش بس از سوى حکومت حمايت کرد.

در آستانۀ عید قربان، رئیس ‌جمهور غنی روز گذشته در برابر طالبان آتش‌ بس مشروط سه ماهه اعلام کرد. این آتش ‌بس از امروز عرفه (دوشنبه ٢٩ اسد) شروع می ‌شود و تا روز میلادالنبی در سراسر افغانستان ادامه می ‌یابد.

در خبرنامه اين شورا که به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، ابراز امیدواری گرديده که این آتش بس زمینه گفتگوهای مستقیم صلح حکومت و طالبان مسلح افغان را میسر سازد.

به باور شورای عالی صلح، این اعلام آتش بس یک گام نیک برای گسترش فضای اعتماد سازی در هر دو طرف تلقی شده و امیدواری برای آغاز گفتگو های رو در رو میان حکومت و تحریک طالبان به رهبری و حاکمیت افغانستان را فراهم کند.

در بخشى از خبرنامه خاطر نشان گرديده: ((این به همه هویداست، صدای واحد صلح طلبی مردم افغانستان بالآخره توسط علمای کرام جهان اسلام، امامین حرمین شریفین و تمامی کشورهای اسلامی، منطقه و جهان شنیده شد و احترام گردید، همه ‌ی کشورها و به ویژه علمای جهان اسلام اعلان کردند تا برای صلح در افغانستان گام بردارند و تقاضا نمودند تا آتش بس دوامدار برای زمینه سازی مذاکرات صلح بین الافغانی مساعد گردد.) )

شورای عالی صلح همزمان از رهبری تحریک طالبان افغان نيز می ‌خواهد که از این فرصت استفاده کنند و با اعلان آتش‌بس دوامدار و احترام به صدای رسای مردم ما که همانا ختم جنگ و آمدن صلح با ثبات و سراسری در کشور میباشد آماده‌گی خویش را برای آغاز گفتگو ابرازنمايند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر