زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: جنگ در افغانستان هيچ توجيه دينى ندارد

غنى: جنگ در افغانستان هيچ توجيه دينى ندارد

author avatar
21 Aug 2018 - 11:31
غنى: جنگ در افغانستان هيچ توجيه دينى ندارد
author avatar
21 Aug 2018 - 11:31

کابل (پژواک، ٣٠ اسد ٩٧): رئيس جمهور غنى، با تاکيد براينکه جنگ در افغانستان هيچ توجيه دينى ندارد، افزود کسانيکه به دسيسه و خون باور دارند و آرامش مردم را در خطر مى اندازند، در فکر شان تجديد نظر نمايند.

موصوف، اين مطلب را امروز بعد از اداى نماز عيد سعيد قربان، طی سخنانی در ارگ در رياست جمهورى اظهار داشت.

وى گفت: "ما اعلان آتش بس کرديم، مشروط بر اينکه آتش بس دو طرفه باشد، اين اجماع ملى مردم ما بود، کدام اختلاف نظر وجود نداشت، همه به آن آماده بودند؛ اما آنعده کسانيکه به دسيسه و خون باور دارند، آنان آرامى مردم را در خطر مى اندازند؛ اگر آنان فکر مى کنند که با پرتاب نمودن راکت ها اين ملت سر خود را خم مى نمايد، در اين کار شان دوبار فکر کنند."

او علاوه کرد که اين ملت عظيم، درد ديده و باشهامت است و هميشه از استقلال، آزادى و عنعنات اسلامى خويش دفاع مى کند.

وى افزود که اقدامات آنان به اساس اجماع متفقه علماظ اسلام بوده، فتواى ٢٩٠٠ عالم دين که بعد از آن فتواى شان از طرف علماظ اندونيزيا و مکۀ مکرمه و تمام مراکز عمده اسلامى تاييد شده، نشان دهندۀ اين است که هيچ نوع توجيه دينى براى جنگ، انتحار و انفجار در افغانستان وجود ندارد.

به گفتۀ موصوف، مردم ما صلح مى خواهند، ٩٣ درصد مردم در يک نظر سنجى اخير خواهان صلح هستند، اميد است که صلح بيايد و قواى امنيتى، آمادگى کامل براى مديريت حوادث دارند.

رئيس جمهور گفت که روزهای ملی و دینی، افتخارات و هویت همه مردم ماست؛ تجلیل از این روزها فرصتی برای تحـکیم وحدت و همبستگی ملی و روزهای افتخار و گرامیداشت از ارزش های ملی و اسلامی می باشد.

وى افزود که عید قربان، نماد وحدت و یکپارچگی مسلمانان و یادآور قربانی ابراهیم خلیل الله است. در این روزهای مقدس صدها هزار مسلمان، مناسک حج را در یک اجتماع بزرگ جهانی مسلمانان در مکه، در فضای مملو از صمیمت و برابری ادا‌ می‌نمایند.

غنى گفت: "آرزو می کنم که به برکت این ایام مبارک، صلح و ثبات پایدار در کشور عزیز ما تحکیم گردد و از خانواده های نیروهای امنیتی و دفاعی تشکر میکنم که اولادشان را، رضاکارانه به خاطر دفاع از کشور، در صف نیروهای امنیتی و دفاعی فرستاده اند."

وى علاوه کرد که حاجیان افغان که برای ادای فریضۀ حج در نزدیکی کعبه به سر می برند، در راز و نیاز با خداوند، برای تامین صلح در افغانستان دعا می کنند. حج همۀ حاجیان قبول و عید شان مبارک باشد.

موصوف به تمام خانواده هاى قربانيان حوادث تروريستى اخير به خصوص به خانواده های قربانيان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، عيد قربان را تبریک گفته و یکبار دیگر مراتب تسلیت و همدردی خویش را با خانواده های قربانيان غزنی و حادثۀ تروریستی در مرکز آموزشی موعود در کابل ابراز داشت.

قابل ذکر است که حوالی ساعت ٩ صبح امروز، زمانی که محمد اشرف غنی رییس جمهور بعد از ادای نماز عید، در یک کنفرانس خبری صحبت میکرد و عید را به مردم تبریک میگفت، چند راکت در نزديکى هاى ارگ اصابت کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر