زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان زرنج از عدم دسترسی به آب آشامیدنی صحی شاکی اند

باشندگان زرنج از عدم دسترسی به آب آشامیدنی صحی شاکی اند

author avatar
22 Aug 2018 - 16:47
باشندگان زرنج از عدم دسترسی به آب آشامیدنی صحی شاکی اند
author avatar
22 Aug 2018 - 16:47

زرنج(پژواک، ۳۱ اسد ٩٧): باشندگان نیمروز می گویند با آنکه در ساخت شبکۀ آبرسانى در اين ولايت ٢١،٥ میلیون دالر هزينه شده؛ اما هنوزهم حدود ٣٥ درصد مردم در زرنج به آب صحی آشامیدنی دسترسی ندارند.

آنان می گویند با توجه به اینکه کم آبی و نبود آب آشامیدنی، از چندین سال به این سو به یک معضل جدی در نیمروز تبدیل شده بود، حامد کرزی رییس جمهور پیشین در سال ١٣٩١، به منظور دسترسی مردم اين ولايت به آب، به وزارت احیا و انکشاف دهات دستور داد تا «پروژه شبکه آبرسانی قلعه فتح» در ولسوالی چهار برجک این ولایت را روی دست گیرد.

این باشندگان شهر زرنج با اظهارنگرانى می گویند با آنکه در این پروژه میلیون ها دالر هزینه شد؛ اما ناکام بوده و هنوزهم از هر سه باشندۀ شهر زرنج، یک تن به آب صحی آشامیدنی دسترسی ندارد.

در حال حاضر، آب مورد نیاز و آشامیدنی به برخی باشندگان شهر زرنج توسط تانکرهای تهیه انتقال می گردد که غیر صحی می باشند.

غلام سخی از باشنده های شهر زرنج، به پژواک گفت که براى دسترسی به آب آشامیدنی صحی، اخذ امتیاز و نصب میتر، بیش از شش هزار افغانی هزینه کرده؛ اما تا به حال یک قطره آب از این پروژه استفاده نکرده است.

موصوف افزود بارها به خاطر این معضل، به ریاست آبرسانی مراجعه کرده؛ اما آنان در پاسخ گفته اند که به دلیل پایین بودن فشار آب نمی توانند به تمامی مشترکین آب برسانند.

عبدالحمید باشنده ناحیه چهارم شهرزرنج همچنان گفت که پروژه شبکه آبرسانی، یکی از پروژه های ناکام در این شهر است که با اتمام آن، هنوزهم در نل های آب برخی ساحات آب جریان ندارد.

موصوف افزود: «ما با مشکل کم آبی روبرو هستیم، به سفارش یکی از دوستانم یک واترپمپ خریدم تا آب را از راه دور کش کند؛ اما نتیجه نداد و هنوز هم کم آب هستیم.»

ادریس یک تن از باشندگان ناحیه اول شهر زرنج گفت که به دلیل پایین بودن فشار آب و ناکارآ بودن شبکه آبرسانی در نل عمومی، نل یک و نیم اينچ نصب کرده است و تا جایی مشکل شان حل شده است.

 درعين حال، گل احمد احمدی عضو شورای ولايتی نيمروز به پژواک گفت که پروژه شبکه آبرسانی قلعه فتح ،به دلیل حدود ٤٥ کیلومتر فاصله از شهر زرنج و انجام کار نادرست، موفق نبوده و آبی که از آنجا انتقال می شود تکافوی باشنده گان زرنج را نمی کند.

موصوف افزود که از جمله شش چاه حفر شده، روزانه دو چاه به دلیل خراب شدن واترپمپ غیرفعال می باشد و این چاه ها ظرفیت آب دهی ١٢ ساعت در روز را ندارد.

انجنیر شاه ولی رییس اداره آبرسانی ولایت نیمروز، به آژانس خبری پژواک گفت که این شبکه، از ابتدا مشکل داشت؛ زیرا سروی و دیزاین این پروژه بدون مطالعه و تحقیق ساحوی از آب های زیرزمینی، از سوی انجنیران تازه کار و جوان صورت گرفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر