زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دسترسی به قانون میزان خشونت علیه زنان را در ننگرهار کاهش داده است

دسترسی به قانون میزان خشونت علیه زنان را در ننگرهار کاهش داده است

author avatar
22 Aug 2018 - 16:52
دسترسی به قانون میزان خشونت علیه زنان را در ننگرهار کاهش داده است
author avatar
22 Aug 2018 - 16:52

جلال آباد (پژواک، ۳۱ اسد ۹۷): مسئولین ریاست امور زنان ننگرهار می گویند که دراین ولایت نسبت به سال پار، در میزان خشونت علیه زنان کاهش به عمل آمده است.

آنان دسترسی به قانون و بلندرفتن سطح آگاهی عامه را مواردی عنوان می کنند که منتج به پایین آمدن گراف خشونت علیه زنان شده است.

سلسله رشتیانی رییس امور زنان ننگرهار، طی گفتگو با آژانس خبری پژواک گفت که درسال روان خورشیدی دراین ولایت، صرف ۷۵ قضیه خشونت علیه زنان ثبت شده است.

موصوف علاوه کرد که سال گذشته، میزان خشونت علیه زنان بیشتر بود و ۱۵۰قضیه ثبت شده بود.

رییس امورزنان گفت که خشونت علیه زنان، موارد زیادى را احتومی کند؛ اما فجیع ترین آن خشونت خانواده گی است که درپی آن، زنان لت وکوب می شوند وحتی منجربه قتل آنها شده است.

خانم رشتیانی گفت که دسترسی مردم به قانون وبلندرفتن سطح آگاهی عامه، زمینه سازشده تا زنان مشکلات شان را به ارگان های عدلی وقضایی محول سازند و ازاین طریق، میزان خشونت علیه زنان کاهش یابد.

به قول وی، با همکاری ریاست حج و اوقاف وعالمان دینی، ازطریق منابر و مساجد تلاش ها به منظورجلوگیری ازخشونت علیه زنان را آغاز نموده است.

خانم ذاکره یکتن ازباشندگان ولسوالی بهسود گفت که دراین اواخر، پیرامون خشونت علیه زنان ازرادیوها ومساجد معلومات مهم را کسب می کنند.

نامبرده علاوه کرد که درگذشته آنها دراین رابطه هیچ معلومات نداشتند وحقوق شان را هم نمی شناختند.

درعین حال، عالمان دینی خشونت علیه زنان دردین مبین اسلام را مردود می دانند ومی گویند که پیامبربزرگ اسلام، شخصى را موردپسندعنوان کرده که با خانواده خود سلوک خوب داشته باشد.

محمدغنی فاروقی یکتن ازعالمان دینی درمورد، به آژانس پژواک گفت: "دراسلام روا داشتن جبرو زور برهیچ کس مجازنیست، حتی بدون کدام ضرر با شخص دهری. حضرت محمدصلی الله علیه وسلم فرموده است، بهترین شما کسی است که با خانواده خود برخورد نیک داشته باشد."

کارشناسان مسایل، به این باوراند که عدم آگاهی ودسترسی به معلومات درافغانستان، سبب شده تا سال های متمادی، زنان و اطفال دراین کشور مورد خشونت قرار گیرند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر