زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

احزاب و جریانهای سیاسی هشدار بسته کردن دروازه های کمیسیون انتخابات را دادند

احزاب و جریانهای سیاسی هشدار بسته کردن دروازه های کمیسیون انتخابات را دادند

author avatar
24 Aug 2018 - 22:13
احزاب و جریانهای سیاسی هشدار بسته کردن دروازه های کمیسیون انتخابات را دادند
author avatar
24 Aug 2018 - 22:13

کابل (پژواک، ۲ سنبله ۹۷) : احزاب و جریانهای سیاسی و شخصیتهای ملی نیز هوشدار بسته کردن در وازه های دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات درمرکز و ولایات را داند.

در یک اعلامیه احزاب و جریانهای سیاسی و شخصیتهای ملی که در رابطه با انتخابات پارلمانی منشتر شده، آمده است، طوریکه ملت در جریان است احزاب سیاسی و شخصیتهای ملی تاثیر گذار در زمستان سال گذشته طرحی مشترکی را در رابطه با انتخابات پارلمانی به حکومت و کمیسیون انتخابات پیشنهاد نمودند.

منبع افزوده، بعد از آن تاریخ نیز طی جلسات و اعلامیه های متعدد برعملی شدن آن طرح که در واقع شامل چند اصل اساسی در مورد انتخابات بود، تاکید مجدد صورت گرفت.

در اعلامیه آمده است، به همین ترتیب نمایندگان احزاب سیاسی با کمیسیون انتخابات و نمایندگان حکومت با حضور کارشناسان فنی و تخنیکی به صورت مکرر بحث و تبادل نظر نمودند. خوشبختانه درهمه این مباحث حقانیت و عملی بودن طرح احزاب غیر قابل انکار تشخیص داده شد.

در اعلامیه افزوده شده، با وجود آن ، اکنون محرز شده است که حکومت و کمیسیون انتخابات برای بر گزاری انتخابات شفاف عزم و اراده سیاسی ندارند.

منبع گفته است : ((احزاب سیاسی معتقد است که اگر به طرح احزاب " یعنی تغییر نظام انتخاباتی ، بایمتریک رای دهندگان در روز انتخابات و نظارت موثر توجه نگردد انتخابات پارلمانی مملو از تقلب و بحران زا خواهد بود. از این جهت احزاب سیاسی بخاطر جلوگیری از هدر رفتن آراء مردم و جلو گیری از بحران انتخاباتی یک بار دیگر به خواسته های خویش تاکید می کنند.))

در اعلامیه آمده است،  اما از آنجایکه حکومت و کمیسیون انتخابات توجه و اعتنایی به طرح احزاب نداشته اند، احزاب سیاسی سر از روز شنبه سوم سنبله اقدامات مدنی و عملی خویش را در کابل و ولایات آغاز می نمایند.

منبع افزوده، این اقدامات شامل بستن موقتی در وازه های دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات درمرکز و ولایات خواهد بود.

قابل یاد آوری است که احزاب سیاسی از بر گزاری انتخابات شفاف و عاری از تقلب حمایت نموده و انتظار دارند که حکومت و کمیسیون انتخابات زمینه تفاهم و عملی شدن طرح احزاب را به صورت واقعی فراهم نموده و مسوولیت خویش را در جهت جلو گیری از بحران و بی اعتمادی ملی ادا نمایند. در غیر آن صورت احزاب سیاسی ناگزیر دست به اقدامات مدنی جدی تری خواهد زد و پیامدهای آن هرچه باشد به عهده حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات خواهد بود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر