زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“بی نظمی شهر جلال آباد ناشی از بی غوری مسؤولین پيشین است”

“بی نظمی شهر جلال آباد ناشی از بی غوری مسؤولین پيشین است”

author avatar
24 Aug 2018 - 10:28
“بی نظمی شهر جلال آباد ناشی از بی غوری مسؤولین پيشین است”
author avatar
24 Aug 2018 - 10:28

جلال آباد (پژواک، ٢سنبله  ۹۷): شاروال جلال آباد می گوید که در سال قبل عدم توسعه شهر، بی نظمی و همه ناهنجاری در شهر به سبب سهل انگاری مسؤولین اسبق شاروالی و شهروندان ایجاد شده است و تا امروز شهر جلال آباد بدون توسعه به حال سابق خود باقی مانده است.

ریاض الله درمل شاروال ننگرهار طی مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری پژواک مانند گذشته از افزایش عواید خود سخن گفت، اما می گوید که هنوز هم ۷۰ درصد باشندگان شهر تکس صفایی شاروالی را نمی پردازند.

نامبرده می گوید، زمانیکه به سمت گماشته شد، در قدم نخست برای بلندبردن عواید شاروالی کار کرده است که صرف در میزان عواید دو بندر نسبت به گذشته تغییر قابل ملاحظه رونما شده است.

نامبرده علاوه می کند: ((شاروالی دو نوع عواید دارد (ثابت و غیر ثابت) که در شهر جلال آباد بیشتر در عواید غیرثابت مشکل وجود داشت، درحال حاضر در نظارت بر بنادر ثمرخیل و دو سرکه را آغاز کرده ایم که عواید یک بندر نسبت به گذشته ۸۴ درصد و از دیگر نزدیک به صد درصد افزایش یافته اند.))

شاروالی جلال آباد می گوید، ۸۵ درصد بی جاشدگان داخلی و مهاجرین عودت کننده از پاکستان در شهر جلال آباد و مناطق حومه آن مسکن گزیده اند که این امر هم باعث بی نظمی در شهر جلال آباد شده است.

نامبرده این را نیز می گوید که کمبود مساحت شهر جلال آباد و عدم موجودیت بازارهای غیر متمرکز دراین جا هم سبب ازدحام شهری شده است، بازارها صرف به چهارراهی مخابرات و تلاشی محدود شده اند.

شاروالی جلال آباد می پذیرد که مسؤولین شاروالی در گذشته برای توسعه شهر، پاک کاری و تامین نظم کارهای موثر را انجام نداده اند ودر این عرصه ضمن مسؤولین پيشین انگشت انتقاد را به سوی شهروندان نیز دراز می کند.

نامبرده به منظور ایجاد نظم در شهر پیرامون تلاش های خود گفت: ((ما با اداره ترافیک و ترانسپورت طور مشترک کار می نماییم، ابتدا از گشت و گزار ریکشاهای اشترینگ کلان در شهر ممانعت کردیم و اکنون در صدد جلوگیری از هده های خودسرانه و روی جاده استیم.))

شاروالی جلال آباد می گوید که به منظور توسعه شهر جلال آباد، تلاش های مشترک را با اداره توسعه شهری آغاز نموده اند، اما موجودیت دریایی کابل در شمال، در جنوب کانال فارم هده و به سمت غرب وجود بند درونته مواردی اند که شهر به آن ساحات توسعه یافته نمی تواند.

نامبرده گفت: ((در حال حاضر صرف یک گزینه داریم، به سمت شرق که برخی مناطق ولسوالی بهسود و برخی ساحات ولسوالی رودات را احتوا می کند، اما با آن هم توسعه مورد نیاز صورت گرفته نمی تواند، تلاش به خرج می دهیم تا سیستم بلندمنازل را ایجاد کنیم.))

موصوف سهل انگاری شاروالی در عرضه خدمات به نواحی جدیدالتاسیس را می پذیرد، اما می گوید که مشکل عمده در این راستا فعالیت ولسوالی ها می باشد.

شاروالی می گوید که ناحیه های  تازه ایجادشده هفتم و هشتم هنوز هم تحت چتر ولسوالی های بهسود و سرخرود فعالیت می کنند، اما در این آواخر در برنامه میثاق شهروندی ۱۰۰ شورا به همین نواحی اختصاص داده شده که صدها پروژه در اختیار آن قرار داده خواهند شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر