زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

روسیه : هدف از دعوت طالبان در نشست مسکو پیام رساندن مستقیم برای صلح است

روسیه : هدف از دعوت طالبان در نشست مسکو پیام رساندن مستقیم برای صلح است

author avatar
24 Aug 2018 - 21:41
روسیه : هدف از دعوت طالبان در نشست مسکو پیام رساندن مستقیم برای صلح است
author avatar
24 Aug 2018 - 21:41

کابل (پژواک، ۲ سنبله ۹۷) : روسیه میگوید هدف دعوت از نماینده های طالبان برای اشتراک در نشست مسکو عبارت از رساندن پیام مستقیم به مخالفین مسلح برای پیوستن به فراخوانی جمعی جهت استقرار صلح در افغانستان میباشد.

این اظهارات در خبرنامه ریاست اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در رابطه به نشست آینده فارمیت مسکو برای مشورت ها پیرامون افغانستان، که از طرف سفارت روسیه در کابل به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده است.

روسیه این اظهارات در حالی کرده است که وزارت امور خارجه افغانستان روز ګذشته در اعلامیه اشتراک در نشست مسکو را رد کرده و حضورطالبان را در این غیر ضروری خوانده بود.

در خبرنامه وزارت امور خارجه روسیه آمده است : (( طوریکه مکرراً تأکید کرده ایم، ایجاد شرایط مساعد و کمک به راه اندازی فوری روند آشتی ملی بنفع ختم جنگ برادر کشی در کشور، شکل گیری افغانستان منحیث یک دولت صلح آمیز و مستقل، عاری از تروریزم و مواد مخدر هدف اصلی فارمیت مسکو را تشکیل میدهد که با اشتراک تمام کشور های همسایه افغانستان و سایر کشور های ذینفع برگزار خواهد شد. این تالش ها در مسیر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و اسناد نهایی شماری از کنفرانس های بین المللی، منجمله اعالمیهتاشکند مصوب ماه مارچ سال جاری اتخاذ گردیده اند.))

منبع افزوده، هدف دعوت از نماینده های طالبان برای اشتراک در نشست مسکو عبارت از رساندن پیام

مستقیم به مخالفین مسلح برای پیوستن به فراخوانی جمعی جهت استقرار صلح در افغانستان میباشد.

روسیه افزوده، معلوم است که مسأله برقراری پروسه صلح در جمهوری اسالمی افغانستان از مسایل ساده نبوده و گمان نمیرود که در همین زودی ها حل شود.

در اعلامیه آمده است، نشست مسکو را منحیث گام مهم در راستای حل و فصل جامع بحران افغانستان تلقی کرده وبرای اشتراک نماینده های کابل در فورمات مسکوبتاریخ ۳ سپتمر ابراز امیدواری مینماید.

 

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر