زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک نامزد احتمالى شوراى ولسوالى سياه گرد پروان ربوده شد

يک نامزد احتمالى شوراى ولسوالى سياه گرد پروان ربوده شد

author avatar
25 Aug 2018 - 13:18
يک نامزد احتمالى شوراى ولسوالى سياه گرد پروان ربوده شد
author avatar
25 Aug 2018 - 13:18

چاريکار(پژواک، ٣ سنبله ٩٧): منابع محلي در ولايت پروان مى گويند که طالبان صبح امروز، گل خان ځواکمن نامزد احتمالى شوراى ولسوالى سياه گرد ولايت پروان را از ميدان فوتبال ربوده اند.

نورآقا سامع ولسوالى سياه گرد، به آژانس خبرى پژواک گفت که ځواکمن، صبح امروز مصروف بازى فوتبال در منطقۀ سرخى اين ولسوالى بود که از سوى طالبان مسلح ربوده شد.

او افزود: "گل خان، دانش آموخته ژورنالیزم پوهنتون پروان و علاقه مند فوتبال است، چند روز پیش یک میدان فوتبال را در ولسوالی سیاه گرد ساخته بود و طالبان با ساخت اين میدان ورزشی مخالفت کرده و این نامزد احتمالی شورای ولسوالی سیاه گرد را تهدید کرده بودند."

به گفته او موسفيدان نزد طالبان رفته بودند و طالبان گفته اند که ځواکمن را بعد از تحقيقات رها خواهند کرد.

سخنگويان طالبان تا حال دراين مورد چيزى نگفته اند؛ اما يک تن به نام ماهرافغان که برخى گزارش هاى طالبان را در صفحۀ فيسبوک خود منتشر مى کند، نوشته است: "گل خان ځواکمن کاندید شورای ولسوالی سیاه گرد ولایت پروان، از سوی استخبارات طالبان بازداشت شده است."

اين در حالى است که به اساس گزارش ها، چندى پيش عبدالشکور نامزد احتمالى شوراى ولسوالى شينوارى پروان نيز از سوى طالبان ربوده شده بود؛ اما دوباره رها گرديد.

همچنان به اساس يک خبر ديگر، شب گذشته بر ميدان هوايى بگرام، محلى که نيروهاى خارجى در آن مستقر اند، حمله راکتى شده است. 

سیف الله بیدار ولسوال بگرام گفت که طالبان شب گذشته چندین راکت را بر اين ميدان شليک کردند؛ اما از سوى نيروهاى خارجى مستقر در بگرام در هوا خنثى شد و تلفات در پى ندارد.

طالبان مسلح مى گويند که اين راکت ها از سوى آنان شليک شده است. طالبان بدون ارايه جزييات گفته اند که از اثر اين راکت ها، به نيروهاى خارجى تلفات وارد شده است. 

نيروهاى خارجى تا حال در اين مورد چيزى نگفته اند.

همچنان مقام های محلی در بدخشان می گویند که طالبان مسلح، حوالی ساعت ٢:٠٠ شب گذشته، څارنوال ولسوالی نُسی درواز این ولایت را بازداشت کرده اند.

سمونوال امام علی عزیزی آمر اوپراسیون قوماندانی امنیه بدخشان گفت که احمد خان څارنوال ولسوالی یادشده که روزهای عید، در قریه راوند نزد فامیل خود رفته بود، دیشب هنگام برگشت، از سوی طالبان بازداشت و به منطقۀ شاخ دره منتقل شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر