زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“با تطبيق معيارهاى وضع شده ادارۀ نورم و استندرد دست به اعتصاب کارى ميزنيم”

“با تطبيق معيارهاى وضع شده ادارۀ نورم و استندرد دست به اعتصاب کارى ميزنيم”

author avatar
26 Aug 2018 - 18:19
“با تطبيق معيارهاى وضع شده ادارۀ نورم و استندرد دست به اعتصاب کارى ميزنيم”
author avatar
26 Aug 2018 - 18:19

هرات (پژواک، ۴ سنبله ۹۷): اتحادیه وارد کنندگان تیل و گاز مایع در هرات، هشدار می دهند که اگر حکومت، معیارهای تازۀ وضع شده از سوی اداره نورم و استندرد را بر ندارد، آنان سر از فردا دست به اعتصاب کاری خواهند زد.

اين اتحادیه و شماری از تاجران مواد نفتی هرات، امروز در یک نشست اعتراضی در اتاق تجارت و صنایع این ولایت گفتند که با وضع معیار هاى تازه اداره نورم و ستندرد بالای واردات مواد نفتی، بیش از یکهزار تانکر گاز مایع، در بنادر هرات توقف داده شده است.

یونس قاضی زاده رئیس اتحادیه واردکننده‌گان گازمایع در هرات، در این نشست گفت که از یک هفته به این سو، ادارۀ نورم واستندرد مکتوبی به ادارۀ محلی و سکتور خصوصی فرستاده اند که تاجران مواد نفتی، باید در فصل تابستان، گاز تابستانی و در فصل زمستان، گاز زمستانی وارد کشور کنند.

موصوف افزود: "نورمى که حکومت به ویژه ادارۀ نورم واستندرد بالای واردات گاز مایع وضع کرده است، هیچ مطابقت با نورم کشورهای  تولید کننده مواد نفتی به ویژه ترکمنستان، ایران، روسیه وعراق ندارد."

وی همچنان افزود: "ما بحث نورم تابستانی و زمستانی را صرف یک بهانه جویی میدانیم و این یک مشکل دولت است و دولت باید خودش حل کند."

شماری از وارد کننده‌‎گان گاز مایع درهرات نیز از اعتصاب کاری شان هشدار داده گفته اند که با ارسال این مکتوب به سکتور خصوصی، به هر تُن گازمایع ۵۰ دالر افزایش قیمت آمده است.

عبدالرحمان احدی یکی دیگر از وارد کننده گان گاز مایع در هرات، در این نشست گفت: "سالها است که همین جنس وارد کشور میگردد و ترکمنستان هم این حرف ما را قبول نمی کند و می گوید که سالها است همین جنس را به همین قسم میخرید و این مشکل خود شما است و خود شما بروید آنرا حل کنید."

ریاست اتاق تجارت و صنایع هرات نیز با ابراز نگرانی از وضع نورم تازه بالای واردات گاز مایع می گوید که این روند، سبب افزایش فساد خواهد شد.

اما عبدالواسع خادمی سرپرست آمریت نورم و استندرد هرات، توقف تانکرهای گاز مایع در دو مرز این ولایت را رد کرد و گفت کمیته اى متشکل از مقام های بلندپایۀ حکومتی ترتیب شده تا به کشورهای تولیدکنندۀ مواد نفتی سفر نموده، دراین مورد گفتگو کنند.

وی افزود: "متاسفانه خود تاجران ما اذهان عمومی را خراب می کنند و قیمت گاز را سرسام آور بالا میبرند؛ اما در قسمت حل این موضوع یک کمیتۀ تخنیکی تشکیل شده و متشکل از وزیر تجارت و تیم تخنیکی به کشورهای دوست سفر  مى کنند و عوامل محیط زیستی، اقتصادی و استهلاکی را مدنظر گرفته و برای رفع آن اقدام مى کنند."

در همین حال حاجی عبدالهادی نجرابی معاون اطاق تجارت بین المللی در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که معیار های وضع شده در حال حاضر با توجه به این که کشور های همسایه با معیار وضع شده نفت را تولید نمی کنند، غیر عملی است.

او می گوید که در مورد با رهبران حکومت وحدت ملی صحبت شده تا کشور های همسایه مطابق به معیار های وضع شده نفت را تولید کنند .

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر