زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: تروريزم تهديد مشترک جهانى است

عبدالله: تروريزم تهديد مشترک جهانى است

author avatar
26 Aug 2018 - 13:30
عبدالله: تروريزم تهديد مشترک جهانى است
author avatar
26 Aug 2018 - 13:30

کابل (پژواک، ٤سنبله ٩٧): داکتر عبدالله ميگويد که تروریزم، تهدید مشترک جهانی است و مبارزه با آن، نیازمند همکاری و کمک کشورهای منطقه و جهان می‌باشد.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، اين مطلب را امروز (یکشنبه۴ سنبله) در ديدار با رییس‌جمهور کرواسیا اظهار داشت.

به نقل از خبرنامه مطبوعاتى که امروز به آژانس خبرى پژواک رسيده، داکتر عبدالله عبدالله در دفتر کارش در قصر سپیدار، با خانم کولیندا گرابار کیتاروویچ دیدار و ملاقات کرد.

عبدالله، از همکاری‌ و کمک‌ سربازان کرواسی با نیروهای امنیتی افغانستان در چوکات نیروهای حمایت قاطع در مزارشریف قدردانی کرد و گفت که در شرایط فعلی، حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با تروریزم، تأمین صلح و برگزاری انتخابات‌های پیش روی مهم است.

رییس‌ اجراییه حکومت وحدت ملی، با اشاره به اوضاع سیاسی و امنیتی در کشور گفت: ((ثبات سیاسی و حکومت‌داری خوب در مبارزه با تروریزم و بهبود اوضاع موثر است.))

دوکتور عبدالله عبدالله درادامۀ صحبت هايش، خواهان همکاری کشورهای منطقه و جهان در مبارزه با تروريزم شد و گفت که تروريزم، تهدید مشترک جهانی است و مبارزه با آن، نیازمند همکاری و کمک کشورهای منطقه و جهان می‌باشد.

در ادامه، رییس‌جمهور کرواسیا، گفت که کشورش همانند گذشته آمادۀ کمک و همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان در نبرد با هراس‌افگنی می‌باشد.

خانم کولیندا گرابار کیتاروویچ، از دیدار با سربازان کشورش در شهر مزارشریف یاد کرد و گفت که تأمین صلح و ثبات در افغانستان، برای همۀ کشورهای جهان مهم است و نیروهای کرواسیا، از هیچ تلاشی در راستای آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و تأمین امنیت در این کشور دریغ نمی‌ورزند.

رییس‌جمهور کرواسیا بر گسترش روابط و مناسبات دیپلماتیک و اقتصادی کرواسیا با افغانستان تأکید کرد و گفت که دو کشور، دارای روابط طولانی هستند و اکنون زمان آن است که همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف افزایش یابد.

در ادامه، دو طرف در پیوند به مذاکرات صلح، انتخابات پیش‌روی پارلمانی و ریاست‌جمهوری، همکاری‌های منطقه‌یی در مبارزه با تروريزم و تأمین صلح در افغانستان، استراتيژی امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، نقش نیروهای کرواسیا در همکاری با نیروهای امنیتی کشور در مزارشریف و همچنان اوضاع سیاسی و امنیتی کشور، بحث و تبادل نظر کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر