زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون انتخابات: تلاش ها برای برگزاری انتخابات در تاریخ معینه جریان دارد

کمیسیون انتخابات: تلاش ها برای برگزاری انتخابات در تاریخ معینه جریان دارد

author avatar
26 Aug 2018 - 16:10
کمیسیون انتخابات: تلاش ها برای برگزاری انتخابات در تاریخ معینه جریان دارد
author avatar
26 Aug 2018 - 16:10

کابل(پژواک،۴ سنبله ۹۷): کمیسیون مستقل انتخابات می گوید با آن که مسدود شدن دروازۀ این کمیسیون از سوی معترضان، صدمۀ بزرگی در امور کاری آن ها وارد کرده؛ اما تلاش ها جریان دارد تا انتخابات در ٢٨ میزان برگزار شود.

مرزا محمد حق پرست معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در یک مصاحبۀ اخصاصی با آژانس خبری پژواک گفت که مسدود شدن دروازه این کمیسیون از ۱۲ روز به این سو، از سوی معترضان صدمه بزرگی در امور کاری این نهاد وارد کرده است؛ اما با آن هم تلاش های جدی جریان دارد تا انتخابات به تاریخ معینه آن برگزار گردد.

موصوف افزود که به دلیل بسته بودن دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات، ارتباطات این کمیسیون با تمام ادارات دولتی و غیردولتی قطع، استخدام بیش از دو هزار کارمند جدید و سایر امورات متوقف شده بود.

به گفته وی، پیش از مسدود شدن دفتر مرکزی، روزانه مشخصات حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار رای دهنده درج سیستم می گردید؛ اما در جریان ۱۲ روز گذشته نتوانسته اند که مشخصات رای دهنده گان را وارد سیستم کنند.

حق پرست علاوه کرد: «قرار بود که فهرست رای دهندگان در ۲۳ اسد اعلام شود؛ اما با تاسف به دلیل مسدود بودن دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات از سوی نامزدان حذف شده، فهرست رایدهندگان به تاریخ تعیین شده اعلام نشد.»

معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، با اشاره به اینکه حجم کار در کمیسیون مستقل انتخابات زیاد شده است، گفت که با آن هم رهبری کمیسیون تلاش دارد که وقت تلف شده را مدیریت و جبران کند تا انتخابات به تاریخ ۲۸ میزان سال روان برگزار شود.

وی، از موجودیت مشکلات امنیتی فرا راه برگزاری انتخابات نگرانی کرده، علاوه کرد که به منظور تامین امنیت بهتر محلات رایدهی، با مسئولان امنیتی بحث صورت گرفته است.

به گفته موصوف، مسئولان نهادهای امنیتی به کمیسیون تعهد سپرده اند که برای تامین امنیت محلات رای دهی و دفاتر کمیسیون های انتخاباتی، بیش تر از پیش تلاش می کنند.

این در حالی است که پس از حذف نام ۳۵ نامزد ولسی جرگه از فهرست نهایی توسط کمیسیون شکایات انتخابات، صدها تن از هواداران مولوی تره خیل محمدی، قیس حسن و ضیاءالحق امرخیل از ولایت کابل؛ شیرعلی احمدزی و زرداد فریادی نامزدان (کوچی)؛ اکبر ستانکزی از ولایت لوگر؛ شایسته باز ناصری از ولایت کندز و امان الله هوتکی از ارزگان، ۱۲ روز پیهم دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات و شماری از دفاتر ولایتی این کمیسیون را مسدود کرده و می گفتند تا زمانی که کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد حذف نام شماری از نامزدان ولسی جرگه، تجدید نظر نکند، آنان به تحصن شان ادامه می دهند.

اما مسئولان کميسيون شکايات انتخابات که (٢٠ اسد)، ٣٥ تن از نامزدان احتمالى انتخابات ولسى جرگه را واجد شرايط نامزدى ندانست، گفته اند که تمامی تصامیم گرفته شده در کمیسیون های ولایتی شکایات انتخاباتی و یا در کمیسیون ویژه، نهایی است و قابل تغییر نمی باشد.

با این حال، روز گذشته (٣ سنبله) نیروهای امنیتی، ۱۵ خیمه تحصن هواخواهان نامزدان حذف شده ولسی جرگه را از مقابل دروازه ورودی دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات جمع آوری کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر