زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جاپان٨ ميليون دالر برای توسعۀ خدمات صحی برای طفل و مادر با افغانستان کمک کرد

جاپان٨ ميليون دالر برای توسعۀ خدمات صحی برای طفل و مادر با افغانستان کمک کرد

author avatar
27 Aug 2018 - 15:49
جاپان٨ ميليون دالر برای توسعۀ خدمات صحی برای طفل و مادر با افغانستان کمک کرد
author avatar
27 Aug 2018 - 15:49

 کابل (پژواک، ۵ سنبله ۹۷): حکومت جاپان، به منظور توسعه عرضۀ خدمات صحی برای طفل و مادر در افغانستان، توافقنامه مساعدت حدود ٨ میلیون دالری را با صندوق وجهی کودکان سازمان ملل متحد امضا کرد.

توافقنامه این مساعدت، امروز با حضور فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان؛ میان میتسوجی سوزوکا Mitsuji Suzuka)) سفیر جاپان و خانم ادیلا خودر (Adele Khodr) نماینده صندوق وجهی کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF) در سفارت جاپان در کابل به امضا رسید.

بر پایه معلومات مسئولان، از این مساعدت در تامین حفظ سلامت مادران و اطفال، تغذیه، دسترسی به آب صحی، حفظ الصحه و تداوی هزینه خواهد شد.

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، امروز در مراسمی که به این مناسبت تدویر یافته بود، گفت که قراراست حدود ٣،١ میلیون کودک و ٢،١ ميليون زن حامله از حمایت فراهم شدۀ جدید توسط حکومت جاپان به دفتر یونیسف در زمینه توسعۀ خدمات صحت طفل و مادر درافغانستان مستفید خواهند شد.

موصوف، ضمن اشاره به نخستین نمونۀ رهنمود صحت طفل و مادر در افغانستان که سال گذشته انکشاف داده شده و در ولسوالی های کامۀ ننگرهار و میربچه کوت در کابل گفت که وزارت صحت عامه، آماده گی کامل دارد تا روند تطبیق رهنمود صحت طفل و مادر در افغانستان را در ۳۴ ولایت کشور وسعت دهد.

خانم ادیلا خودر نماینده یونیسف در افغانستان نیز گفت: «مساعدتی که از جانب مردم جاپان در راستای پروژه موسوم به (تقویت رهنمود صحت طفل و مادر در افغانستان) صورت گرفته است، حدود ٥،٢ میلیون تن مستفدین را تحت پوشش قرار خواهند داد.»

به گفته او، ٢،١ میلیون زن حامله و ٣،١ میلیون طفل زیر سن دو سال، مستفید شونده گان این مساعدت هستند.

موصوف افزود: «یونیسف مشارکت خویش را با حکومت جاپان ارزشمند پنداشته و از همکاری های دوامدار آن کشور به اطفال نیازمند، تشکر می نماید.»

او خاطر نشان کرد که سرمایه گذاری دوامدار بالای اطفال افغانستان، به ویژه اطفالی که بیشتر آسیب پذیر اند، به مثابه تهداب گذاری بر ثبات و انکشاف آیندۀ این کشور می باشد.

میتسوجی سوزوکا سفیر جاپان در افغانستان،  درصحبت هايش گفت که یکی از پالیسی های انکشافی کشورش تقویت، رشد و بهبود سیستم های صحت عامه به ویژه در بخش زنان می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر