زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“دل آویز” با ترک اعتیاد زندگی خوشی را به خانواده اش هدیه داد

“دل آویز” با ترک اعتیاد زندگی خوشی را به خانواده اش هدیه داد

author avatar
27 Aug 2018 - 13:48
“دل آویز” با ترک اعتیاد زندگی خوشی را به خانواده اش هدیه داد
author avatar
27 Aug 2018 - 13:48

فيروزکوه (پژواک، ٥ سنبله ٩٧): بانوی٣٥ ساله در ولایت غور، درحالی پنج سال متواتر از تریاک برای کاستن درد بیماری اش استفاده می کرده است که نمی دانست روزی، معتاد به موادمخدر می شود. 

دل آویز که مادر پنج فرزند به شمول سه دختر و دو پسر است، باشنده اصلی منطقه «الله یار» فیروزکوه مرکز ولایت غور می باشد؛ حکایت زنده گی اش را دو سال بعد پس از آن که در یکی از مراکز ترک اعتیاد در غور تحت مداوا قرار گرفته، با آژانس خبری پژواک شریک ساخته است.

این بانوی جوان که در حال حاضر، منحیث صفاکار در شاروالی غور ایفای وظیفه می کند، خرسند است از اینکه توانسته است به کمک داکتران و پرسونل صحی، خود را از این گرداب بدبختی نجات دهد.

وی که در حال حاضر در خانه اى که از سوی دولت برایش داده شده در مرکز شهر با شوهر و پنج فرزندش زنده گی می کند، گفت: «حدود ٧ سال قبل هنگامی که در قریه زنده گی می کردم، به یک بیماری مبتلا شدم که هر روز مرا رنج می داد، سر انجام پیش یک طبیب محلی رفتم و او برایم یک ماده سیاه رنگ را داد که از آن استفاده کنم.»

موصوف افزود هنگامی که درد در بدنش زیاد می شد، از دارويی که طبیب برایش داده بود، در آب حل کرده از آن استفاده می کرد و دردش را کاهش می داد؛ اما نمی دانست که این دارو تریاک بوده است.

دل آویز گفت: «برایم می گفتند که اگر از این مواد استفاده کنی تیار میشی، منم استفاده از آن را شروع کردم؛ اما مشکلم حل نشد و در آخری ها عاقبتم خرابتر و گنده ترشد.»

او گفت: «چند وقتی از استفاده این مواد سپری نشده بود که اگر مصرف نمی کردم، احساس کسالت و خستگی می کردم و ناگزیر می شدم تا دوا (تریاک) بخورم.»

به گفته وی، پنج سال مصرف تریاک او را چنان زمین­گیر کرده بود که به جز راه های رسیدن به تریاک، به چیز دیگری فکر نمی کرد.

این بانوی جوان گفت زمانی که دارو مصرف می کرد؛ به فکر خانواده، شوهر و اولادهایش نبوده و از هیچ چیزی به جز از مصرف تریاک خوشش نمی آمد.

به گفته او، در مدتى که مواد مخدر مصرف می کرد، صاحب دو فرزند شده بود؛ اما به دلیل اینکه معتاد بود،  اطفالش مریض به دنیا می آمدند و از بین می رفتند.

وی گفت: «برادرنم از من بدشان می آمد و خوش نبودن که جهت ترک اعتیاد، به شفاخانه تداوی معتادین بروم، چون آن ها می گفتند که ما در بین مردم سرته میشیم مردم به ما می خندند؛ اما داماد ما که آشپز در قوماندانی امنیه بود، به کمک مدیر مبارزه با مواد مخدر آن قوماندانی، مرا به شفاخانه تداوی معتادین معرفی کرد، حالا مواد مخدر را ترک کرده ام، در شاروالی کارمی کنم، با شوهر و اولادهایم یکجا زندگی می کنم.»

سید نور شوهر دل آویز، به آژانس خبری پژواک گفت که روز گار تلخی را با همسرش سپری کرده؛ اما پس از ترک اعتیاد خانمش، روزگار خوبی دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر