زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار پروژه های بزرگ که از سوی غنی در پکتیا وعده شده بود هنوز آغاز نشده است

کار پروژه های بزرگ که از سوی غنی در پکتیا وعده شده بود هنوز آغاز نشده است

author avatar
27 Aug 2018 - 10:25
کار پروژه های بزرگ که از سوی غنی در پکتیا وعده شده بود هنوز آغاز نشده است
author avatar
27 Aug 2018 - 10:25

گردیز (پژواک،٥ سنبله ٩٧): اعضای شورای ولایتی و مردم عام در پکتیا می گویند که در این ولایت، وقت بیشتر سال گذشت؛ اما هنوز هم کار پروژه های وعده شدۀ بزرگ و مهم آغاز نشده است.

آنها انتقاد می کنند که در این ولایت، از سبب زود آمدن زمستان مدت کاری کم میباشد و باید کارهای پروژه هاى سازندگى از شروع سال آغاز شود.

ممتاز کروخیل عضو شورای ولایتی پکتیا در این مورد، به آژانس خبری پژواک گفت که رییس جمهور غنی در سفر آخری خود به گردیز پروژه های سرک گردیز- زرمت، پارک صنعتی، تعمیر قوماندانی امنیه و شهرک مامورین را افتتاح نمود؛ اما با گذشت چهار ماه تاهنوز کار عملی پروژه های یادشده آغاز نشده است.

کروخیل گفت که وعده های خالی، اعتماد مردم بالای ادارات حکومتی را کم می کند و لازم است که کار پروژه های وعده شده با مدیریت مناسب آغاز شود؛ زیرا به گفتۀ او در هوای سرد کارهای بازسازى به خوبی انجام نمی شود.

موصوف افزود که از جمله پروژه های وعده شدۀ رییس جمهور، تنها برق وارداتی وصل شده؛ اما کار تقسیم بندی شان ساکت مانده است.

وی گفت: "از طرف زمستان درپکتیا هیچ نوع پروژه و کارهای تعميری انجام نمیشود، دولت باید دیگر به ملت خود وعده های دروغ ندهد، زمانیکه کار یک پروژه تاخير مى افتد، ادارۀ ولایتی مکلف است که به طور آشکار مشکل پروژه را به ملت بگوید تا ملت همراۀ شان همکاری کند."

همچنان زیارت گل تاثیر فعال مدنی در گردیز، به آژانس خبری پژواک گفت که والی و وزیران کشور، اعمار سرک حلقوی گردیز؛ مهمانخانۀ مقام ولایت، تعمیرات ٤٠ مکتب ریاست معارف، بازسازی بالاحصار، اعمار اکادمی ها و میدان کرکیت به سطح زون از سوی کرکیت بورد، فعال نمودن ولسوالی روحانی بابا و ساختن سرک، اعمار دو سردخانۀ بزرگ  دیگر را تعهد کرده بودند؛ اما تا هنوز کارهای عملی این پروژه ها آغاز نشده است.

تاثیر افزودد: "به ماسترپلان دو ولسوالی گردیز کار نشده است، تشکیل پولیس، فعال کردن حوزه های امنیتی، امتیاز دادن واقعی درجۀ اول به پکتیا و کارهای دیگر، تا هنوز روی کاغذ باقی مانده است."

اجمل مسعودزی باشندۀ گردیز گفت که باید دیزاین و پلان پروژه ها در زمستان و کار های عملی آن در سال نو آغاز شود، تا کار به وقت معین انجام شود.

مسعودزی بالای بند مچلغو نیز انتقاد کرده گفت که شرکت ذیربط ، در سه سال وعدۀ ساختن بند مذکور را داده بود؛ اما به گفتۀ وی تا هنوز ده در صد کارهای بند یادشده انجام نشده است.

 او گفت: "رییس جمهور، والی و وزیران کشور، وعده های بیشتر کردند؛ اما تا هنوز هیچ کاری آغاز نشده است، در مناطق امن نیز کار شورع نشده است، دو ما بعد زمستان می آید، باز هیچ کار انجام نمی شود."

باشندگان دیگر این ولایت نیز اظهارات مشابه داشتند و تاکید کردند که حکومت باید به سرعت کار پروژه ها را آغاز نماید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر