زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“با نامزدانی که پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی کمپاین میکنند برخورد قانونی میشود”

“با نامزدانی که پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی کمپاین میکنند برخورد قانونی میشود”

author avatar
28 Aug 2018 - 17:42
“با نامزدانی که پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی کمپاین میکنند برخورد قانونی میشود”
author avatar
28 Aug 2018 - 17:42

کابل (پژواک،۶ سنبله ۹۷): برخى نامزدان انتخابات ولسى جرگه، به نحوى به مبارزات انتخاباتى از طريق نصب تصاوير شان در شهرها و نشر نشان هاى انتخاباتى شان در رسانه هاى اجتماعى، دست مى زنند.

کميسيون مستقل انتخابات، اين کار نامزدان را خلاف قانون مى داند و مى گويد که با اين چنين افراد برخورد قانونى خواهد شد.

به اساس تقویم، انتخابات ولسی جرگه در ٢٨ ميزان سال روان برگزار مى شود و زمان مبارزات انتخاباتى نامزدان اين جرگه، از ۶ الی ۲۵ میزان مى باشد. 

این در حالی است که شمارى از نامزدان انتخابات ولسی جرگه در سطح کشور برعلاوه نشر تصاویر، نشان و شماره انتخاباتی شان از طریق فیسبوک، ده ها تن ديگر تصاویر شان را در نقاط مختلف شهرها نصب کرده و با نوشته ها در کنار تصاوير شان، روز استرداد استقلال کشور، عید قربان و برنده شدن ورزشکاران را به مردم تبریک گفته اند.

سید حفیظ الله هاشمی کمیشنر و سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در یک صحبت اختصاصی به آژانس خبری پژواک گفت که نامزدان انتخابات، پيش از رسيدن زمان مبارزات انتخاباتى، حق ندارند که تحت هيچ عنوانى دست به مبارزات انتخاباتى بزنند.

او افزود که مبارزات انتخاباتى، از طريق صفحات اجتماعى و نصب تصاوير در شهرها، با پيام هاى تبريکى مبارزات انتخاباتى و تخلف شمرده مى شود.

به گفته وى، به نامزدانى که دست به چنین کار مى زنند، نخست توصيه مى شود، در قدم دوم اخطاريه داده مى شود و يا جريمه نقدى مى شود و اگر با آن هم اعتنا نکند، نام شان از فهرست نامزدان حذف مى شود. 

به گفته موصوف در مورد بررسی ها از سوی کمیته رسانه های این کمیسیون آغاز شده است و  موارد تخلف نامزدان بعد از تصويب رهبرى کميسيون انتخابات، به کمیسیون شکایات انتخاباتى فرستاده خواهد شد تا در مورد تصميم اتخاذ کند.

عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخاباتی نیز امروز در جلسه علنی رهبری کمیسیون که در مورد تصویب اوراق رای دهی تدویر شده بود، به این موضوع اشاره داشت و گفت که راه اندازی مبارزات انتخاباتی قبل و بعد از زمان تعیین شده، تخلف شمرده می شود.

وی از کمیته رسانه هاى کمیسیون انتخابات و نيز کمیسسیون شکایات انتخاباتی خواست که موضوع تصاوير نامزدان را که به بهانه هاى مختلف چون روزهاى ملى، فرهنگى، دستاوردهاى ورزشکاران وغيره در شهرها نصب کرده اند، با جديت برخورد کنند.

او افزود که با اين چنين نامزدان، بايد برخورد قانونى شود. 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر