زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیت های کرکت ساخت خوست بازار بیت های پاکستان را بی رونق نموده است

بیت های کرکت ساخت خوست بازار بیت های پاکستان را بی رونق نموده است

author avatar
28 Aug 2018 - 18:56
بیت های کرکت ساخت خوست بازار بیت های پاکستان را بی رونق نموده است
author avatar
28 Aug 2018 - 18:56

شهرخوست (پژواک، ۶سنبله ۹۷): در ولایت خوست، برخی بازیکنان کرکت و تاجران می گویند که درحال حاضر ازبیت های تولیدشده کشوراستفاده می کنند و بازاربیت های پاکستان را ضربه زده است.

کارخانه تولید بیت های کرکت که به تازگی دراین ولایت فعال شده ، افزون برخوست به شهرهای مختلف افغانستان بیت صادرمی کند.

کارخانه متذکره بیت سازی،  درسمت غرب شهرخوست دریک منزل کرایی فعالیت می کند.

ارسلاخان مسئول این فابریکه، به پژواک گفت که آنها دراین جا چهارنوع بیت های مختلف کرکت را می سازند.

نامبرده علاوه کرد که یک نوع بیت برای توپ های سبک ( توپ تینس) نوع دیگر برای توپ سخت و دوقسم بیت های دیگرسبک وسنگین می باشد که مطابق میل مردم تهیه وبه بازارعرضه می کند.

به قول وی دراین کارخانه حدود چهارمیلیون افغانی سرمایه گذاری نموده و طوراوسط روزانه ۱۵۰ بیت تولیدمی کند.

ارسلاخان می گوید: (( این بیت ها را ازچوب سپیدارمی سازیم، ازبامیان وغزنی می آوریم، دسته بیت و رابر را ازپاکستان وارد می کنیم؛ اما بخش مهم آن چوب است که تولید کشوراست.))

مسئول فابریکه می افزاید که افزون برخوست، به ولایت های پکتیا، پکتیکا، کندهار، هلمند، ننگرهار وکابل نیزبه اندازه کافی بیت عرضه می کند.

ارسلامی گوید: (( کیفیت خوب دارد، بیت که ازپاکستان می آید ازچوب سنگین ساخته می شود، چوب افغانستان سفیدوسبک است، بدین منظوربازیکنان بیت تولیدشده کشوررا خیلی می پسندد.))

به حرف وی، یک بیت خوب پاکستانی ۱۲۰۰ کلدارقیمت دارد؛ اما بیت با کیفیت عالی آنها از۷۰۰ الی ۸۰۰ کلدارقیمت دارد که نرخ آن نازل و کیفیت آن بالا است.

محمدالرحمن درشهرخوست وسایل ورزشی می فروشد؛ اما بیشتربه وسایل کرکت سروکاردارد.

موصوف به آژانس خبری پژواک گفت  درگذشته بازیکنان بیت های پاکستانی را خیلی پسند می کردند؛ اما اکنون بیت های داخلی بازارخوب دارد.

وی علاوه کرد: (( بیت هايی که ازپاکستان وارد می شوند، هشت صد، نه صد و هزارکلدارقیمت دارد؛ اما خوبترین بیت تولیدشده درخوست بیش ازهفت صد کلدارقیمت ندارد وکیفیت آن نیزخوب است.))

سیدالرحمن باشنده خوست که ازشش سال بدینسوبازی کرکت می کند می گوید که دراین مدت ازبیت های پاکستانی استفاده می کرد.

نامبرده به آژانس خبری پژواک گفت، افتخاردارد که به عوض بیت های واردشده از خارج به بیت های تولیدشده درکشوربازی کرکت را انجام می دهد.

رحیم گل څاروان موسس بازی سپورتی کرکت می گویدکه دراین اواخربازی کرکت درکشور رشد چشمگیری داشته ، علاقه مندان و بازیکنان آن نیز افزایش یافته اند.

موصوف علاوه کرد به سطح جهان به سبب دست آوردهای تیم کرکت افغانستان، رقم بازیکنان درداخل کشور با گذشت هر روز افزایش می یابد که تقاضا برای وسایل کرکت نیز با آن زیادشده است.

سیدعالم مسئول محلی کرکت بورد افغانستان درخورست نیزمی گوید که بیت های ساخت خوست ازکیفیت خوب بهره مند است.

نامبرده به آژانس پژواک گفت، تلاش می ورزد که بازیکنان را تشویق نمایدتا به عوض بیت های توریدی ازخارج، ازبیت های ساخته شده دراین ولایت استفاده کنند.

سیدعالم می افزاید: (( این بیت ها واقعاً خوب استند من آنها را ازنزدیک دیده ام، نوید خوش برای ورزشکاران خوست است. ما ازآن استفاده خواهیم کرد، تلاش ما برآن است تا درجریان بازی ازاین بیت ها استفاده صورت گیرد.))

دراین اواخرافزون برکارخانه تولید بیت های کرکت، دربخش های دیگرنیزسرمایه گذاری صورت گرفته و تولیدات آن به اکثرمارکیت های کشورعرضه می شوند.

Visits: 102

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر