زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تا پایان سال جاری برشناکوت مناگی به بهره برداری سپرده خواهد شد

تا پایان سال جاری برشناکوت مناگی به بهره برداری سپرده خواهد شد

author avatar
28 Aug 2018 - 10:53
تا پایان سال جاری برشناکوت مناگی به بهره برداری سپرده خواهد شد
author avatar
28 Aug 2018 - 10:53

اسعدآباد(پژواک،٦سنبله۹۷): مسئولین ولایت کنرمی گویند که موانع موجود در برابر برشناکوت مناگی در وته پور این ولایت، به همکاری حکومت مرکزی و باشندگان محل از بین رفته و کارهای آن به زودی تکمیل خواهد شد.

مسئولین ریاست برشنای این ولایت به اژانس خبرى پژواک گفته اند، درصورتیکه بار دیگرموانع ایجاد نشود، تا پایان سال جاری برشناکوت متذکره، به بهره برداری سپرده خواهد شد.

این برشناکوت که ظرفیت تولید دوعشاریه یک میگاوات برق را دارد، درسال ۱۳۹۲ کار اعمارآن به هزینه ۹،۸ میلیون دالر، توسط وزارت آب و برق آغاز شده و قرار بود که طی چهارسال به پایه اکمال برسد.

مسئولین محلی می گویند کار اعمار این پروژه ازیک سال گذشته بدینسو متوقف شده بود که عامل آن ایجاد موانع و مشکلات، از سوی اهالی منطقه و واگذارنکردن زمین به این پروژه بود.

به اساس معلومات به دست آمده، درحال حاضر که حکومت برای تطبیق پروژه در برابرتخریب منازل مردم، از پول دادن به آنها تعهد سپرده، بار دیگر کار اعمار آن آغازشد.

انجینرعبدالله ولی رییس برشنا کنر گفت کارهای این پروژه، بدین جهت متوقف شده بود که مردم محل دربرابرآن موانع ایجاد کرده بودند و زمین هايی که درمسیرکانال این بند قراردارد، حاضربه تخلیه آنها نبودند.

موصوف افزود که حکومت مرکزی، قیمت استملاک زمین های مردم متذکره تعیین کرده، مردم واگذارکردن زمین ها را تعهدسپرده و شرکت کار اعمار برشناکوت را دوباره آغاز نموده است.

نامبرده گفت برشناکوت مناگی که ظرفیت تولید دو عشاریه یک میگاوات برق رادارد، افزون بر ولسوالی مانوگی و وته پور، به ۴۵۰۰ خانواده مرکز اسعدآباد نیز انرژی برق را تامین خواهدکرد.

درعین حال، عبدالستارمیرزکوال والی کنر گفت که به ارتباط رفع مشکلات دربرابر پروژه مناگی، از نزدیک با وزیرآب و برق و رییس جمهور بحث کرده و ازحل مشکلات اطمینان حاصل شده است.

والی علاوه کرد که اکنون درمسیر کانال، همه منازل و زمین ها استملاک شده، مردم عملاً منازل خود را تخلیه نموده و کارهای کانال به سرعت به پیش می روند.

موصوف به پژواک گفت که قرارداد نصب پایه ها و تمدید لاین های برشناکوت مناگی نیز صورت گرفته و کارآن عملاً آغازشده است.

مایل آقایکتن ازانجنیران مسئول برشناکوت مانگی گفت که مقداری وسایل تخنیکی پروژه رسیده، متباقی دیگرهم در جریان سه ماه آینده خواهد رسید وکارهای آن به شدت ادامه دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر