زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون مستقل انتخابات: ۲۸ میزان برای ما خط سرخ است

کمیسیون مستقل انتخابات: ۲۸ میزان برای ما خط سرخ است

author avatar
28 Aug 2018 - 17:21
کمیسیون مستقل انتخابات: ۲۸ میزان برای ما خط سرخ است
author avatar
28 Aug 2018 - 17:21

کابل (پژواک،۶ سنبله ۹۷): کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، طى نشستى تصويب کرد که برای تمام حوزه هاى انتخاباتى ولسى جرگه به جز غزنى، ۹.۹ میلیون ورق رای دهی را چاپ مى کند.

قرار بود انتخابات ولسى جرگه و شوراهاى ولسوالى، در ٢٨ ميزان سال روان در کشور برگزار شود؛ اما موضوع چگونگى برگزارى انتخابات شوراهاى ولسوالى، به شوراى امنيت راجع شده است.

 کميسيون انتخابات مى گويد که هنوز شوراى امنيت ملى در اين مورد پاسخ نداده و بنا بر اين، برگزارى انتخابات شوراهاى ولسوالى هم­زمان با انتخابات ولسى جرگه ناممکن است.

عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در جلسه علنی که با اشتراک کمیشنران این کمیسیون در دفتر مرکز کمیسیون برگزار شده بود، گفت که به اساس قانون باید اوراق راى دهى مورد نیاز برای ۳۵ حوزۀ انتخاباتى به گونۀ جداگانه چاپ شود. 

وى گفت که اين حوزه ها شامل تمام ولايت ها به جز از غزنى، کوچى ها و اهل هنود مى شود. 

او افزود که نُه میلیون و ۷۲ هزار تن براى انتخابات ثبت نام کرده اند و رهبری کمیسیون بعد از رایزنی ها تصمیم گرفت تا ۹.۹ میلیون ورق رای دهی را چاپ کند.

وی گفت که اوراق یادشده در محل محفوظ از سوی کمپنی معتبر خارجی چاپ می شود و مصارف آن را تمویل کننده گان بین المللی مى پردازند.

صیاد در پاسخ به سوالی افزود: «تا کنون تمویل کننده گان بین المللی کمیسیون، در مورد مصارف اوراق رای دهی به کمیسیون جزئیات ارایه نکرده اند.»

موصوف گفت که اوراق رای دهی به اساس تناسب ثبت نام کننده گان به مراکز رای دهی انتقال داده می شود و حدود هشتصد هزار ورق اضافه با در نظرداشت مشکلات امنیتی، ضایعات و غیره چاپ می شود.

او افزود که اوراق اضافی در دفاتر مرکزی نگهداری خواهد شد و در صورت نياز از آن استفاده خواهد شد.

به گفته صیاد، درصحبتى که کمیسیون با کمپنی مسئول داشته است، تلاش ها جریان دارد تا اوراق قبل از ميعاد تعیین شده چاپ و به کشور انتقال گردد. او در اين مورد نيز جزييات نداد.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید در هر ورق رای دهی که چاپ مى شود،  نام، نشان و شماره انتخاباتی ٥٤ نامزد جا داده شده است و بنا بر اين، نياز است براى ولاياتى که نامزدان بيشتر دارند، چندين ورق چاپ شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر