زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخى باشنده گان فاریاب با عدم پرداخت صرفیه برق از شرکت برشنا بدهکاراند

برخى باشنده گان فاریاب با عدم پرداخت صرفیه برق از شرکت برشنا بدهکاراند

author avatar
29 Aug 2018 - 18:25
برخى باشنده گان فاریاب با عدم پرداخت صرفیه برق از شرکت برشنا بدهکاراند
author avatar
29 Aug 2018 - 18:25

میمنه(پژواک، ٧ سنبله ٩٧): مسئولان ساحوی شرکت برشنا می گویند که شماری از باشندگان چهار ولسوالی فاریاب، حدود ١٨٢ میلیون افغانی صرفیه برق خود را نپرداخته اند که تداوم این کار، سبب قطع برق وارداتی از ترکمنستان خواهد شد.

سید عبدالحمید رییس ساحوی شرکت برشنا در فاریاب، به آژانس خبری پژواک گفت که شماری از باشنده گان ولسوالی های پشتونکوت، خواجه سبزپوش، شیرین تگاب و دولت آباد فاریاب، پول صرفیه برق خود را از ده دوره پرداخت نکرده اند.

موصوف افزود که به دلیل تهدیدات بلند امنیتی، کارمندان این اداره به ساحه رفته نمی توانند تا لین کسانی را که صرفیه برق شان را تحویل نکرده اند، قطع کنند.

به گفته او، گروه طالبان در ولسوالی های شیرین تگاب و دولت آباد، خود اقدام به جمع آوری پول صرفیه کرده اند که یک چالش در برابر این شرکت می باشد.

وی با بیان اینکه شرکت برشنا یک تصدی است، برق را از ترکمنستان خریداری و به مردم عرضه می کند، گفت: «در صورتی که مردم باقیات خود را نپردازند و طالبان هم به جمع آوری پول برق ادامه بدهند و این امر سبب شود تا شرکت نتواند پول ترکمنستان را به موقع تحویل کند، آن کشور برق صادراتی اش به افغانستان را قطع خواهد کرد.»

یک مسئول طالبان در فاریاب تایید می کند که این گروه، به تازه گی شخصی را به حیث مسئول برق در فاریاب تعیين کرده است، تا پول صرفیه برق را از نزد مردم از ساحات تحت کنترول این گروه جمع آوری نماید.

در همین حال باشنده گان شهر میمنه، از کسانی که پول صرفیه برق خود را نپرداخته اند و از طالبان می خواهند با عملکرد نادرست شان باعث بدبختی مردم نشوند.

احمد فرهاد دکاندار جاده تربت جان در شهر میمنه گفت: «برق فاریاب تولید کشور نیست؛ بلکه از کشور ترکمنستان در بدل پول وارد می گردد، کسانی که پول صرفیه را نمی پردازند، انسان های خودخواه و بی احساس هستند.»

وی افزود که بزرگان قومی، وکلای گذر و مردم، باید با ریاست برشنا همکاری کنند و برکسانی که صرفیه برق شان را نپرداخته اند، فشار بیاورند تا پول شان را بپردازند؛ در غیر آن لین برق خانه شان باید قطع شود.

عنایت الله باشنده فاریاب نیز از طالبان خواست که از این کار شان دست بکشند و برای ملت مشکل درست نکنند.

وی گفت: «اگر طالبان واقعاً به خاطر اسلام و آسایش مسلمانان می جنگند، پس از باجگیری و خوردن حقوق مردم دست بردارند.»

در حال حاضر، باشنده گان شهر میمنه مرکز ولایت و ٨ ولسوالی فاریاب، از برق وارداتی کشور ترکمنستان استفاده می کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر