زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

با جلوگیری قاچاق آهن آلات داغمه تولید فابریکه های صنعتی  در ننگرهار رونق یافته است

با جلوگیری قاچاق آهن آلات داغمه تولید فابریکه های صنعتی در ننگرهار رونق یافته است

author avatar
30 Aug 2018 - 09:43
با جلوگیری قاچاق آهن آلات داغمه تولید فابریکه های صنعتی  در ننگرهار رونق یافته است
author avatar
30 Aug 2018 - 09:43

 جلال آباد (پژواک،٨ سنبله ۹۷): مسؤولین ولایت ننگرهار می گویندکه درهمه مناطق سرحدی این ولایت، ضمن آهن آلات داغمه جلوی هرنوع قاچاق را گرفته است که این عمل سبب افزایش تولید فابریکه های صنعتی شده است.

آنان می گوید که این کار را بعد ازشکایت های صنعتکاران اتخاذ شده و هنوز هم دراین عرصه کارجدی ادامه دارد.

شیرعالم امله وال رییس تجارت و صنعت، به آژانس خبری پژواک گفت که پیش ازاین مالکین فابریکه های صنعتی به طوراخص مسؤولین فابریکه های ذوب آهن ازقاچاق آهن آلات داغمه زیاد شاکی می شدند.

 نامبرده علاوه کرد که قاچاق آهن آلات داغمه دراین آواخرکاهش یافته، شکایت های فابریکه داران نیز به آنها نرسیده، اما نامبرده عدم امنیت درننگرهار را دربرابر تجارت و صنعت تهدید بزرگ عنوان می کند و می گویددرصورتیکه برای حفاظت پارک های صنعتی قطعه ویژه ایجاد نشود، فابریکه های بیشتر با خطرمواجه خواهندشد.

موصوف علاوه کرد  که پارک صنعتی حصارشاهی ازپنج سال گذشته بدینسو تکمیل شده ، با داشتن ظرفیت اعمارصدها فابریکه به سبب نبود امنیت و برق سقوط نموده است و هیچ فابریکه درآن فعالیت را آغازنکرده است.

رییس صنعت وتجارت می گویدکه اکنون درننگرهار۲۴۱ فابریکه خورد وکلان فعالیت دارند که حدود ۴۰۰۰ هزارتن درآن مصروف کاراند.

نامبرده درمورد اموال تولیدی درننگرهارگفت که ظروف المونیمی، ابزارزراعتی، وسایل برق، سنگ های مرمر، ذوب آهن، انواع مواد خوراکی، مشروبات غیرالکولی، صابون، ریکشاه، پایپ های پلاستیکی، قالین، منسوجات و اجناس موبل و فرنیچر تولید می شوند.

رییس تجارت وصنعت می گویدکه اموال تولیده شده افزون بر ولایت های افغانستان به پاکستان، هندوستان، امریکا، فرانسه ، تاجکستان و برخی کشورهای دیگرنیزصادرمی شوند.

درعین حال عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، به پژواک گفت که بعد از شکایت های  پی هم تاجران و صنعت کاران، اداره ولایتی حدود ۱۵ روز پیش درمورد جلوگیری قاچاق آهن آلات داغمه، به خارج ازکشور فیصله جدی صادرنمود.

موصوف علاوه کرد که به اساس این فیصله، ازتمام راه های سرحدی جلوی هرنوع قاچاق را  تاحدی گرفته است و هنوزهم برای شدت بخشیدن این روندتلاش ها ادامه دارد.

موصوف اطمینان سپرد که برای توسعه تجارت وصنعت اداره ولایتی معتهداست تا برای هر مشکل راه حل دریابد و جلوی مشکلات را بگیرد.

 در عین حال شاکرالله صافی سخنگوی اتاق تجارت می گوید که جلوگیری ازقاچاق آهن آلات داغمه سبب شده تا میزان تولید فابریکه های صنعتی بلند برود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر