زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“مردم باید با کارمندان تنظیف در پاک کاری شهر سهیم شوند”

“مردم باید با کارمندان تنظیف در پاک کاری شهر سهیم شوند”

author avatar
30 Aug 2018 - 14:37
“مردم باید با کارمندان تنظیف در پاک کاری شهر سهیم شوند”
author avatar
30 Aug 2018 - 14:37

کابل(پژواک، ۸ سنبله۹۷): حشرعمومى به منظور پاک کارى شهرکابل از وجود کثافات، امروز از ناحیه شانزدهم شهر کابل آغاز گردید.

این برنامه، به ابتکار معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در همکاری با  شاروالی کابل، صبح امروز آغاز و تا چهار بعد از ظهر در مربوطات این ناحیه ادامه خواهد یافت.

مسئولان شاروالی کابل می گویند که این برنامه، بخاطرپاک کاری و انتقال زباله های انبار شده روز های عید راه اندازى گرديده، که در آن ده تن ازجوانان رضاکار وشمارى ازکارمندان شاروالی شرکت دارند.

سید کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ که در این حشر اشتراک داشت، گفت که قرار است تمامی نواحی شهر کابل، در این کمپاین تحت پوشش قرار گیرند.

وی، افزود که هدف از راه اندازی این حرکت مدنى؛ حمایت از نهادینه سازی فرهنگ تنظیف شهر و دعوت به مسئولیت پذیری بیشتر رهبری شاروالی، اداره حفاظت از محیط زیست و سایر نهادها می باشد.

اوگفت: "درحال حاضر، آلودگی محیط زیست در کابل به مرحله بسیار نگران کننده رسیده و نمی توان تهدید آن را از تهدیدات امنیتی کمتر دانست و هرگاه شهروندان، نقش شان را در پاک کاری شهر نادیده بگیرند،  دور نخواهد بود که کابل به یک مرکز کثافات مبدل خواهد شد."

وی از باشندگان شهر کابل بخصوص جوانان، خواست تا در پاک کارى شهر کابل توجه جدی کنند؛ زیرا شهر پاک باعث صحت سالم شهروندانش می شود.

نادرخان یکتن از جوانان رضاکار که خريطه هاى سياه پلاستيکى را به سايراشتراک کننده هاى اين حشر توزيع وخودش نيز درجمع آورى کثافات عملا مصروف بود به پژواک گفت: "پیام ما جوانان از راه اندازی چنین حرکت، این است که از یک طرف حکومت وحدت ملی را متوجه محیط زیست بسازیم، و از سوی دیگر فرهنگ شهر نشینی و تنظیف شهر را به مفهوم واقعی آن بین شهروندان ترویج نماييم."

وی افزود که این حرکت باید فراگیر شود؛ زیرا هرفرد این جامعه مسئولیت دارد تا در پاکی شهرشان سهم داشته باشد .

عبید الله یکتن دیگر از جوانان رضاکار، درحاليکه ازعدم اشتراک مردم درچنين برنامه هاى پاک کارى اظهارنگرانى کرد، گفت: "اين کثافات را ما خود ميريزيم، پس بايد درجمع آورى آن سهم فعال داشته باشيم. "

اين جوان رضاکارافزود که تا ختم امروز، دراين برنامه پاک کاری شهر سهم فعال ميگيرند تا به آنعده افرادى که کثافات شانرا در محلات معين نمى اندازند و علاقمند اشتراک درچنين برنامه هم نيستند، بگونه يى تفهيم نمايند که ازاين کارشان جدا جلوگيرى کنند.

محمد ظاهر ځواکمن رييس ناحیه شانزدهم شاروالى کابل که با شمارى ازکارمندانش دراين برنامه شرکت داشت به پژواک گفت: "بدون همکاری مردم، نمی توانیم شهر پاک و نظیف داشته باشیم، مردم باید با کارمندان تنظیف در پاک کاری شهر سهیم شوند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر