زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تاجران حوزۀ غرب از وضع محدودیت های بانکی شکايت دارند

تاجران حوزۀ غرب از وضع محدودیت های بانکی شکايت دارند

author avatar
1 Sep 2018 - 16:45
تاجران حوزۀ غرب از وضع محدودیت های بانکی شکايت دارند
author avatar
1 Sep 2018 - 16:45

هرات(پژواک، ۱۰ سنبله ۹۷): شماری از تاجران هرات، در اعتراض به وضع محدودیت مبادلات ارزی از سوی بانک ها می گویند که این تصمیم بانک ها، سبب کندی روند کارهای تجارتی شان شده است.

غلام سخی امیری یک تن از تاجران هرات، امروز در نشستی که در اعتراض به این تصمیم بانک ها در اتاق تجارت و صنایع ولایت هرات تدویر یافته بود، گفت که خرید و فروش کالاهای تجارتی در بیرون و داخل کشور از طریق بانک ‌ها صورت می گیرد؛ اما از چند ماه به این‌ سو، تاجران به آسانی از بانک‌ های این ولایت، پول های شان را بیرون کرده نمی توانند.

موصوف افزود: «همین اکنون تاجرانی هستند که میلیون ها دالر به حساب بانکی خویش دارند؛ اما آنان نمی توانند که ده هزار دالر بکشند و این کار بانک ها یک چالش بزرگ فرا راه تاجران در هرات شده است.»

عبدالواحد حبیب زاده یکی دیگر از تاجران هرات گفت: «ما به کشورهای اروپایی، چین و امارات تجارت داریم و وقتی که به آن ها مال می فروشیم، پول ما به بانک های داخلی انتقال می شود و زمانی که به بانک ها می رویم، پول ما را نمی دهند، که این عملکرد بانک ها، کار ما را با سکتگی مواجه می کند.»

وی افزود که تاجران میلیون ها دالر در حساب بانکی دارند، با وضع محدودیت در بانک های هرات، صرف می توانند در مدت یک ماه با سرگردانی های زیاد، تنها ده هزار دالر بیرون نمایند.

بهاوالدین رحیمی رئیس اتحادیه صرافان ولایت هرات، ضمن نگرانی از وضع محدودیت در بیرون کردن پول تاجران و سکتور خصوصی گفت که این عملکرد، کار و بار تاجران را در هرات با مشکل مواجه ساخته است.

به گفته او، این کار قابل تحمل برای سکتور خصوصی نبوده و نظم بازار را به هم ریخته است.

سعد خطیبی رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات نیز از عملکرد بانک‌ ها در این ولایت انتقاد کرد.

وی هشدار داد که اگر به این مشکل رسیده‌ گی نشود، تاجران ناگزیراند که سرمایه های خویش را از کشور بیرون کنند.

موصوف افزود که مسئولان بانک های زون غرب، علت این محدودیت را قاچاق دالر به ایران عنوان کرده اند. You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر