زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تاجران خوست: گمرک به ارزش میلیون ها دالر اموال ما را متوقف نموده است

تاجران خوست: گمرک به ارزش میلیون ها دالر اموال ما را متوقف نموده است

author avatar
1 Sep 2018 - 19:57
تاجران خوست: گمرک به ارزش میلیون ها دالر اموال ما را متوقف نموده است
author avatar
1 Sep 2018 - 19:57

شهر خوست (پژواک، ۱۰سنبله ۹۷): تاجران و دکانداران خوست می گویند که گمرک این ولایت به ارزش ده ها میلیون دالر امریکایی اموال آنها را که مواد ارتزاقی نیز در آن شامل اند، متوقف نموده است.

تاجران و دکانداران متذکره که امروز (۱۰ سنبله) در یک کنفرانس خبری حرف می زدند، اذعان کردند که دولت بر اموال تجارتی توریدی آنها از طریق بندرغلام خان در این ولایت، چند برابر محصول را وضع کرده است.

به قول آنها، دولت بدین جهت بر اموال تاجران محصول گمرکی را بلند برده که گویا از این راه مواد منفجره، سلاح ها و مهمات دیگر که مخالفین مسلح در حملات از آن استفاده می کنند، انتقال می شوند.

جمال تنی یکتن از تاجران خوست گفت، مشکل بدینگونه حل نمی شود تا محصول گمرکی بر اموال تاجران بلند برده شود.

به قول وی، اگر دولت به راستی خواهان جلوگیری انتقال مواد منفجره و سلاح به کشور است، گزینه های دیگر را مورد غور قرار دهد.

نامبرده افزود، اگر دولت مرکزی زودتر به حل این مشکل توجه نکند، همه اموال گیرمانده تاجران در گمرک تاریخ گذشته و نابود خواهند شد.

جمال تنی می گوید: ((۲۰۰ موتر باربری ما که در همه مواد خوراکی بار شده از یک ونیم ماه بدینسو در گمرک متوقف شده در جمع آنها اموالی نیز وجود دارد که تاریخ آن انقضا می یابد و زمانیکه این کار صورت گیرد، این بدین معنی است که دولت ما به عوض نفع رساندن به مردم به آنها زیان وارد می کند و راه را به بغاوت می گشاید.))

انعام رحمانی یکتن از تاجران دیگر خوست و معاون اتحادیه صنفی در این نشست گفت، در گذشته از یک موتر ۹۰ هزار افغانی محصول گمرکی اخذ می شد، اکنون از همان موتر۱۲۰۰هزار افغانی طلب می کند که این مقدار از توان آنها خارج است.

نامبرده می گوید: ((از رییس جمهور می خواهیم تا به اداره ذیربط دستور دهد تا مانند گذشته با ما مدارا کند، در غیر آن آماده هستیم تا اموال ما تشریح شود و محصول که بر آن وضع می گردد، آن را بپردازیم.))

نواب امیزی رییس اتاق تجارت و صنایع خوست نیز، به پژواک تایید کرد که اقدام اتخاذ شده از سوی دولت در برابر تاجران و دکانداران خوست، مغایر قوانین نافذه در کشور است.

نامبرده علاوه می کند: ((افزایش محصول بر اموال تاجران، بیشتر مردم عام را متضرر می سازد؛ زیرا قیم بلند می رود، از دولت تقاضا داریم تا اموال تاجران را تشریح  ومحصول را از آنها اخذ کند.))

پژواک تلاش ورزید تا نظر رییس گمرک خوست را هم در مورد داشته باشد، اما به قول وی تا پاسخ کتبی از سوی وزارت مالیه را دریافت نکرده باشد، با رسانه ها از گفتن چیزی متاسف است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر