زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ماه اگست ٧٨٥ فرد ملکى در افغانستان کشته و زخمى شده اند

در ماه اگست ٧٨٥ فرد ملکى در افغانستان کشته و زخمى شده اند

author avatar
1 Sep 2018 - 13:46
در ماه اگست ٧٨٥ فرد ملکى در افغانستان کشته و زخمى شده اند
author avatar
1 Sep 2018 - 13:46

کابل (پژواک، ١٠ سنبله ٩٧) : یافته های گروه دادخواهی حفاظت از افرادملکی( CPAG)، نشان می دهد که در ماه اگست سال جاری در۱۹ ولایت افغانستان، به شمول زنان و اطفال، ۷۸۵ فرد ملکی کشته و زخمی شده اند.

در يک خبرنامه که از طرف گروپ ياد شده، امروز ١٠ سنبله به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که نظیر ماه های گذشته؛ طى ماه اگست نيز بیشترین تلفات و جراحات به افرادملکی در پی حملات، انفجارات و درگیری های رویارو وارد شده است، که مسئولیت بیشتر آن به طالبان برمی گردد.

منبع افزوده است که در برج آگست، تلفات و جراحات زیادى در غزنی وارد شد؛ به اساس ارقام حکومت در حمله بر شهرغزنی ۸۲ فرد ملکی کشته و ۲۱۲تن دیگرمجروح شده بودند.

در خبرنامه آمده است که طالبان مسلح، به تاریخ دهم برج آگست، برشهرغزنی مرکز تمدن اسلامی حمله کردند و حدود ۱۰۰ساعت به داخل شهر درگیری ها ادامه داشت، حکومت مسئولیت کشته و زخمی شدن افراد ملکی را به دوش طالبان می اندازد که حمله را طالبان انجام داده؛ اما طالبان مانند همیشه ادعا می کنند که افرادملکی درپی تیراندازی نیروهای دولتی کشته و مجروح شده اند.

یافته های گروه دادخواهی حفاظت ازافرادملکی( CPAG) نشان می دهد که درماه آگست سال جاری در۱۹ ولایت افغانستان، به شمول زنان و اطفال، درکُل ۷۸۵ فرد ملکی کشته و زخمی شده اند که ۲۶۱تن کشته و۵۲۴ تن دیگر مجروح گرديده اند.

منبع گفته است، قرار آمارحکومتی؛ درپی درگیری های چهار روزه در شهرغزنی، نزدیک به ۳۰۰ فردملکی کشته و زخمی شده اند؛ اما گزارش CPAG حاکیست که هنوزهم رقم دقیق تلفات و جراحات افرادملکی از جنگ شهرغزنی برملا نشده است؛ اگر رقم کشته شدگان و مجروحین به همین پیمانه باشد، در تاریخ غزنی میزان بلندتلفات و جراحات محسوب می شود.

گروپ افزوده است که این بار هم درنتیجه حملات انتحاری، کابل در فهرست اول تلفات بود که شمار زیادی از افرادملکی درآن کشته و زخمی شده اند، رقم بلند تلفات وجراحات افراد ملکی، از اثر حمله انتحاری بریک مرکز آموزشی واقع دشت برچی کابل واردشده است، که درآن ۶۹ تن کشته و ۹۵ تن دیگر زخمی شده و بودند.

درپی حمله بریک مسجد در ولایت پکتیا، ۲۹ فرد ملکی کشته و ۵۴ تن دیگرمجروح شده اند.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، از طرف های درگیر خواسته است تا بر مکاتب، مساجد، مدارس، مراکز آموزشی و تاسیسات ملکی حملات انجام ندهند.

منبع از سازمان ملل متحد و امریکا جداً خواسته است تا در جلوگیری از تلفات و جراحات افرادملکی، تلاش های همه جانبه و عاجل را آغاز کنند.

 اداره ثبت تلفات و جراحات ملکی؛ از مخالفین مسلح حکومت خواسته است که از حملات گروهی برشهرها ابا ورزند؛ تا تلفات و جراحات گستردۀ مردم ملکی تکرار نشود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر