زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قرارداد چند پروژه بازسازی در پنج ولایت کشور امضا شد

قرارداد چند پروژه بازسازی در پنج ولایت کشور امضا شد

author avatar
1 Sep 2018 - 15:00
قرارداد چند پروژه بازسازی در پنج ولایت کشور امضا شد
author avatar
1 Sep 2018 - 15:00

کابل (پژواک، ١٠ سنبله ٩٧): يک ديوار استنادى و چهار کانال آب به طول مجموعى ٤٦ کيلومتر به هزينۀ حدود ١٥٤ ميليون افغانى در پنج ولايت کشور، در يک و نيم سال بازسازى مى شود.  

قراردادهاى اين پروژه ها امروز ميان محمد گل خلمى سرپرست وزارت انرژى و آب با نمايندگان پنج  شرکت ساختمانى خصوصى، امروز در کابل امضا شد.  

خلمى گفت که اين پروژه ها شامل بازسازى بيش از ١٢٠٠ متر مربع ديوار استنادى سواحل رودخانه سلطان پور و شمشاپور ولسوالى سرخرود ننگرهار، بازسازى بيش از هشت کيلومتر کانال کده هال ولسوالى ژيرى کندهار مى باشد.

همچنان موصوف افزود که بازسازى ده کيلومتر کانال شيرغه در مرکز ولايت خوست، بازسازى نزديک به ١٦ کيلومتر کانال قاضى ولسوالى کنگ ولايت نيمروز و بازسازى ده و نيم کيلومتر کانال کبرزان ولسوالى انجيل هرات نيز شامل پروژه هاى يادشده است.

خلمى، با اشاره به عواملی که باعث کمبود آب در بسیاری کشورها شده است، خاطرنشان ساخت که تغییرات اقلیمی و خشکسالی ها و در عین حال سرازیر شدن سیلاب ها، باعث شده است تا در راستای مدیریت منابع آب، برنامه های متعدد روی دست گرفته شود.

وى افزود: «مدیریت منابع آب، نه تنها به ضرر کشورهای همسایه نیست، بلکه ما تصمیم داریم تا مطابق به تغییرات اقلیمی برنامه های خود را هماهنگ سازیم.»

او گفت که افغانستان متعهد به قراردادهای بین المللی می باشد و با توجه به مشکلات کمبود آب، برنامه های مدیریت منابع آبی خود را به پیش می برد و نبايد کشورهاى همسايه نگران باشند.

به اساس معلومات وزارت انرژى و آب، در حال حاضر در مناطق يادشده که قرار است کانال هاى آب در آن بازسازى شود، نزديک به ٢٨٠٠ هکتار زمين تحت آب قرار دارد؛ اما با ساخت اين کانال ها زمين هاى تحت پوشش آب در اين مناطق، به بيش از ٤٥٠٠ هکتار خواهد رسيد. 

نماينده گان شرکت هاى عملى کننده پروژه هاى يادشده گفتند که پروژه ها را، مطابق قرارداد عملى مى کنند.  

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر