زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اداره ثبت احوال نفوس: احزاب سیاسی با ادعای شان، اذهان مردم را مغشوش می کنند

اداره ثبت احوال نفوس: احزاب سیاسی با ادعای شان، اذهان مردم را مغشوش می کنند

author avatar
2 Sep 2018 - 18:18
اداره ثبت احوال نفوس: احزاب سیاسی با ادعای شان، اذهان مردم را مغشوش می کنند
author avatar
2 Sep 2018 - 18:18

کابل (پژواک، ۱۱ سنبله ۹۷): اداره ثبت احوال نفوس، ادعای ائتلاف بزرگ افغانستان را مبنی بر جعل و تزویر تذکره های ورقی، مغشوش ساختن اذهان عامه خوانده، می گوید که این اداره، از وزارت داخله خواسته است که در این مورد تحقیق کند.

این در حالی است که روز گذشته ائتلاف بزرگ ملى افغانستان، ادعا کرد که به یکصدهزار تذکره دست يافته است که بيانگر جعل و تقلب حکومت و کميسيون ذيربط در پروسه انتخابات مى باشد.

اما روح الله احمدزی سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس که امروز در نشست خبری در کابل صحبت می کرد، گفت که نمایش دادن تذکره های جعل شده توسط ائتلاف بزرگ افغانستان، به هدف مغشوش ساختن اذهان عامه صورت گرفته است.

وی افزود: "از جمع تذکره هایی که روز گذشته توسط احزاب سیاسی نمایش داده شد، شماری از آنان قبلاً به ما رسیده بود، پس از بررسی دیده شد که هیچ کدام آن اساس ندارد."

موصوف، تذکره های نمایش داده شده را جعلی خوانده، گفت که این تذکره ها ضمن اینکه اساس و کتاب ثبت ندارند، امضاء و تاپه آنان نیز جعلی است و به همین دلیل طی مکتوب رسمی از وزارت امور داخله خواستار بررسی موضوع و دستگیری عاملان آن شده اند.

احمدزی، با انتقاد از ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، از آنان خواست تا از چگونگی دست یافتن به این تعداد تذکره، برای اداره مرکزی ثبت احوال نفوس و ملت افغانستان معلومات بدهد.

سخنگوی اداره ثبت و احوال نفوس افزود: "ما همواره از احزاب سیاسی خواستیم که از نزدیک پروسه توزیع تذکره را نظارت کنند؛ اما با تاسف تاکنون هیچ یک از احزاب سیاسی حاضر به نظارت و همکاری با این اداره نشده اند."

وی، به مردم اطمینان داد که همه امور این اداره به ویژه در بخش توزیع تذکره، بگونه شفاف و به اساس قانون ثبت احوال نفوس به پیش می رود و هرگاه در این پروسه ملی جعل و تزویر مشاهده شود، عاملان آن دستگیر و به پنجه قانون سپرده می شوند.

نامبرده اضافه کرد که قبلاً شماری از کسانی که تذکره را جعل و تزویر کرده بودند، دستگیر و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده اند.

او تصریح کرد که پس از ثبت همه تذکره ها در دیتابیس بانک اطلاعاتی، آن را با دیتابیس بانک اطلاعاتی رای دهندگان ثبت شده در کمیسیون انتخابات وفق می دهند تا تذکره های جعلی موجود در بانک معلوماتی کمیسیون نیز باطل اعلام و به اساس آن افراد از ليست حذف شوند.

ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، دیروز (۱۰ سنبله) هزاران جلد تذکره را در يک نشست خبرى در کابل به خبرنگاران نشان داده و گفت که در اين تذکره ها جعل شده و برچسب هاى شرکت در انتخابات نيز بر آنها نصب گرديده است که حکومت و کمیسیون انتخابات، با استفاده از آن تلاش دارند که انتخابات پیش رو را مهندسی کنند.

اعضای ائتلاف نامبرده، مدعی اند که تعداد این تذکره ها به یکصد هزار جلد می رسد و مربوط ٣٣ ولايت کشور مى باشد که توسط برخی مردم و کارمندان کمیسیون انتخابات، در اختیار ائتلاف قرار گرفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر