زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار سه شبکۀ آبرسانی درغور آغاز و ساختمان ریاست عدلیه نیمروز افتتاح شد

کار سه شبکۀ آبرسانی درغور آغاز و ساختمان ریاست عدلیه نیمروز افتتاح شد

author avatar
3 Sep 2018 - 15:31
کار سه شبکۀ آبرسانی درغور آغاز و ساختمان ریاست عدلیه نیمروز افتتاح شد
author avatar
3 Sep 2018 - 15:31

فیروزکوه (پژواک، ١٢ سنبله ٩٧): با تکمیل کار سه شبکه آبرسانی درغور، ٦٤٠ خانواده به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا می کنند، و افتتاح ساختمان رياست عدليۀ نيمروز، سهولت های زیادی برای کارمندان و مراجعین فراهم کرد.

عبدالمجید صمیم سرپرست ریاست احیا و انکشاف دهات غور می ‌گوید که با بهره برداری این پروژه ها، آب آشامیدنی صحی به خانه ها انتقال می‌ یابد.

موصوف افزود: «این شبکه ‌های آبرسانی که بیش از ٧ میلیون افغانی هزینه بر می دارد، با ١٤ درصد سهم مردم از بودجه صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) و برنامه ملی آبرسانی و آبیاری روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات ساخته می‌ شود.»

به گفته او، این شبکه‌ های آبرسانی در روستاهای پلال و شابیدک فیروزکوه و لکه مزار ولسوالی دولتیار تطبیق می‌ گردد.

باشنده گان این مناطق پیش از این نیز ازعدم دسترسی به آب آشامیدنی صحی شکایت داشته اند.

ملامحمد رئیس شورای انکشافی قریه پلال، با اظهار خرسندى از آغاز این پروژه گفت که قبلآ آنان از آب های آلوده و غیرصحی استفاده می کردند و کودکان به امراضی چون اسهال مصاب می شدند که با تکمیل این شبکه ها مشکلات شان مرفوع خواهد شد.

گفتنی است که در طی ماه اسد، کار یک پروژه شبکه آبرسانی در قریه «سنگ پلک» ولسوالی لعل و سرجنگل، ازطریق برنامه ملی آبرسانی و آبیاری روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات آغاز شده است .

طبق يک خبر ديگر ساختمان اداری ریاست عدلیه نیمروز که حدود ٢٥ میلیون افغانی هزینه برداشته است، در مدت پنج ماه تکمیل و امروز به بهره برداری سپرده شد.

عزیز الله بصیر رییس عدلیه ولایت نیمروز، به آژانس خبرى پژواک گفت که با افتتاح این ساختمان سهولت های زیادی برای کارمندان و مراجعین فراهم می گردد.

موصوف افزود: «این ساختمان که حدود ٢٥ ميليون افغانی هزینه برداشته از بودجه انکشافی وزارت عدلیه پرداخت شده است که در دو طبقه با داشتن ١٦ اتاق و ساير ملحقات آن در مدت پنج ماه، اعمار شده است.»

به گفته او، بر اساس قرارداد؛ این ساختمان باید در مدت یک سال اعمار میشد؛ اما در اثر همکاری مسئولین محلی و ظرفیت خوب شرکت قراردادی، در پنج ماه تکمیل و مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: «تعمیر یادشده دارای سیستم مدرن و مجهز روز از جمله سیستم آنلاین انترنتی ثبت قضایا است، که این باعث می شود زمینه بهتر کاری برای کارمندان این اداره مهیا شود.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر