زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

افزايش ترورها در هرات باعث نگرانی مردم شده است

افزايش ترورها در هرات باعث نگرانی مردم شده است

author avatar
4 Sep 2018 - 16:37
افزايش ترورها در هرات باعث نگرانی مردم شده است
author avatar
4 Sep 2018 - 16:37

هرات (پژواک، ١٣سنبله ٩٧): افزایش ترورهای چند روز اخیر در هرات، سبب نگرانی شهروندان و نماینده های شورای ولایتی دراين ولايت شده است.

این شهروندان می گویند که در روزهاى اخير، یک بار دیگر ترورهای زنجیره یی و قتل ها درهرات افزایش یافته است و نهادهای امنیتی هم توجهی نمی کنند.

آنها با اظهارنگرانى مدعى اند که ترورها وقتل ها از یک طرف، و دزدی های مسلحانه از سوی دیگر، سبب شده است که آنان نتوانند به خیال آرام در شهرگشت وگذار کنند.

عبدالستار ازشهروندان هرات به پژواک گفت: "ترورهای چند روز اخیر نگران کننده است و باید دولت یک اقدام اساسی برای جلوگیری ازاین رویدادها روی دست بگیرد."

محمد عارف باشندۀ ديگرشهرهرات از افزايش ترورها، قتل ودزدی های مسلحانه در روز هاى اخير دراين شهرابراز نگرانی کرد و به پژواک گفت: "روزانه ما شاهد هستیم که یک یا دو فرد در شهر ترور میشود، دو روز پیش یک فرد در چهارراهی محبس ترور شد و باید دولت جلو این ترورها را بگیرد."

محمد شاه جوان دیگر هراتی است که از دزدی های مسلحانه شاکى است. وى به پژواک گفت: "متاسفانه سرقت های مسلحانه به حدی زیاد است که ما در روز روشن می ترسیم که مبادا یک فرد ایستاد شود و موترسایکل یا پول جیب ما را دزدی کند."

شهروندان و نماینده های شورای ولایتی دراين ولايت، از نهادهای امنیتی میخواهند تا برنامه بنیادی را برای جلوگیری از رویدادهای ترور دراین ولایت روی دست گیرند.

وکیل احمد کرخی رییس کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات، به پژواک گفت که بیشتر ترورها در ساحه شیدایی شهر صورت گرفته است ونهادهای امنیتی هیچ برنامه برای بازداشت عاملان رویدادهای ترور روی دست نگرفته است.

موصوف افزود: "به همین ساحه نوآباد تا به شیدایی در چند سال اخیر ده ها فرد کشته شده اند؛ اما تا حال ندیدیم که دولت یک فردی را ازاین ساحه بازداشت کرده باشد و یا بازرسی بکند تا مخالفان دولت بفهمند همین جا دولت هم است."

درهمین حال محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات، به پژواک گفت که در چهار روز گذشته، جسد چهارفرد که با فیر مرمی به قتل رسیده بودند، به این شفاخانه منتقل شده اند که دو تن شان پولیس بوده اند.

وی افزود: "دو پولیس که در منطقه شیدایی به قتل رسیده بودند، جسد شان به شفاخانه منتقل شده، جسد یک مرد میان سال از ولسوالی گذره به شفاخانه منتقل شد و یک فرد هم که در چهارراهی محبس به قتل رسیده بود، جسدش به شفاخانه منتقل شده است."

اين درحاليست که سال پارنيز مدیرترافیک هرات درمنطقه شیدایی شهر هرات مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت و کشته شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر