زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امريکا افغانستان را در بخش­هاى زراعت و مالدارى١١٠ميليون دالر کمک ميکند

امريکا افغانستان را در بخش­هاى زراعت و مالدارى١١٠ميليون دالر کمک ميکند

author avatar
4 Sep 2018 - 17:21
امريکا افغانستان را در بخش­هاى زراعت و مالدارى١١٠ميليون دالر کمک ميکند
author avatar
4 Sep 2018 - 17:21

کابل(پژواک،۱۳سنبله۹۷): ادارۀ بين المللى انکشافى ايالات متحدۀ امريکا، افغانستان را در بخش زراعت و مالدارى، از طريق دو پروژۀ مهم، ١١٠ ميليون دالر کمک مى کند.

قرارداد اين کمک، امروز ميان نصیر احمد درانی وزیر زراعت، آبيارى و مالداری افغانستان و هیربی سمیت (Herbie Smith) رییس اداره انکشافى ایالات متحده امریکا در کابل امضا شد.

وزير زراعت، آبيارى و مالدارى کشور؛ در اين مراسم گفت که دو پروژه يادشده، شامل پروژه «زنجیرۀ ارزش مالداری» و پروژه «زنجیرۀ ارزش نباتات محصولات گران بها» است که به کمک ۱۱۰ میلیون دالر اداره انکشافی امریکا در کشور عملى خواهد شد.

درانی گفت: «این برنامه ها روی شرکت های پیشتاز و رقابتی تمرکز خواهند کرد و خدمات و مشورت هايى در زمینۀ توسعه یی کسب و کار را برای آنها مهیا ساخته، سود و اشتغال را در بخش هایی که تقریبا ۸۰ درصد جمعیت کشور را پیشتیبانی کند، فراهم می سازد.»

موصوف افزود که قرار است با تطبیق پروژه زنجیرۀ ارزش محصولات نباتات گرانبها، میزان این محصولات ۳۰ درصد و در آمد ۳۰ هزار خانواده ۲۰ درصد افزایش یابد.

همچنان او گفت که از طريق عملى شدن اين پروژه، ده هزارشغل نو ایجاد مى شود، ميزان فروش محصولات زراعتى ۷۵ میلیون دالر بالا مى رود و به شرکت های همکار۲۰ میلیون دالر به طور قرضه داده مى شود.

او افزود که با تطبیق این پروژه، وضعیت تولید محصولات ۵۵هزار دهقان و نیز وضعیت مصئونیت غذایی، زنده گی حیوانات و شرایط صحت حیوانی بهبود خواهد يافت.

وزیر در مورد پروژه زنجیرۀ ارزش مالداری گفت: «پیش بینی می شود که با تطبیق این پروژه، تولیدات مالداری ۳۰ درصد و درآمد ۲۵هزار خانواده مالدار ۱۵درصد افزایش یابد، چهار هزار شغل نو که یک هزار و ۲۵۰ مورد آن برای خانم ها است، ایجاد شود.»

به گفتۀ درانی با تطبیق این پروژه، میزان فروش شرکت های همکار این پروژه ۶۵میلیون دالر افزایش خواهد يافت و زمينه براى سرمايه گذارى ۳۰ میلیون دالر از سوى سکتور خصوصی در بخش مالداری مساعد مى شود.

موصوف خاطرنشان ساخت که ارایۀ قرضه ۱۸ میلیون دالر جدید به شرکت های همکار برنامه، از دیگر مزیت های تطبیق این پروژه به شمار می رود.

هیربی سمیت (Herbie Smith . . .

You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر