زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی باشنده گان شبرغان یکی از جاده های این شهر را کاه گل کردند

برخی باشنده گان شبرغان یکی از جاده های این شهر را کاه گل کردند

author avatar
4 Sep 2018 - 18:53
برخی باشنده گان شبرغان یکی از جاده های این شهر را کاه گل کردند
author avatar
4 Sep 2018 - 18:53

شبرغان (پژواک، ١٣ سنبله ٩٧): برخی باشنده گان شهر شبرغان مرکز ولايت جوزجان، در اعتراض به عدم تطبیق پروژه های انکشافی و سرکسازی در اين ولایت، در يک حرکت مدنى یکی از جاده های این شهر را کاه گل کردند.

فرزین فهیمی مسئول انجمن اجتماعی روز که این برنامه را راه اندازی نموده بود، گُفت که این اقدام را در به هدف بيدارسازى برخی از مسئولین حکومتى کرده اند تا به حال باشنده گان این ولایت توجه نمایند و رشد متوازن را در امور بازسازی و نو سازی در نظر بگیرند.

عبدالمالک رستمی  یک تن از فعالان جامعه مدنی  و اشتراک کننده برنامه امروز گفت: "بیشتر از پنج سال است که به منظور تطبیق پروژه های انکشافی از طرف مقامات بلند پایه حکومت بودجه منظور می شود، ولی به دلیل فساد و زورگویی های محلی پروژه ها تطبیق نشده باقی می ماند."

وی ضمن اشاره به وضعیت جاده های داخل شهر شبرغان گفت که اکثر این جاده ها حدود بيست تا سى سال پيش ساخته شده  و تا کنون دست نخورده باقی مانده و در حالت اسفباری قرار دارد.

او ضمن اينکه مى گفت تنها يک جاده از شهر شبرغان به طرف ولایت فاریاب قيريزى شده است، افزود که مردم در عبور و مرور از جاده های خامه شهر با مشکلات فراوان روبرو اند.

به گفته وى، کار سرک حلقوی شبرغان بیش از پنج سال پيش آغاز شده، ولی تا کنون برای قيرريزى آماده نشده است.

در این حال مولوی لطف الله  عزیزی  والی جوزجان، اعتراض مردم را در قسمت نبود سرک منظم موتر رو در شهر شبرغان تایید کرده گفت: «این حق مسلم مردم است تا در چنین موارد اعتراض کنند.»

اما او افزود که سرک جنوب ساختمان ولایت، به زودترین فرصت قیرریزی خواهد شد.

همچنان به گفته او پنج کیلومتر سرک داخل شهر شبرغان طرح و دیزاین شده که قرار است کشور هندوستان مصارف  آنرا پرداخت کند و این پروژه به زودی عملی خواهد شد.

او موجودیت فساد را در ادارات تطبیق کننده امور سرکسازی و تداخل افراد زورمند در امور بازسازی  رد کرده گفت: "کسانی که مدعی اند نسبت فساد اداری کار پروژه ها در ولایت جوزجان عملی نمی شود، باید مستند صحبت کنند و اسناد ارایه نمایند."

همچنان به گفته او در اين ولايت، پروژه ها در بخش مختلف در سال جاری عملی شده  و کار برخی از پروژه ها نیز در حال جریان است که یکی پی دیگر عملی خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر