زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در پی جلوگیری فساد عواید گمرک ننگرهار ۲۵ درصد بلند رفته است

در پی جلوگیری فساد عواید گمرک ننگرهار ۲۵ درصد بلند رفته است

author avatar
4 Sep 2018 - 15:57
در پی جلوگیری فساد عواید گمرک ننگرهار ۲۵ درصد بلند رفته است
author avatar
4 Sep 2018 - 15:57

 جلال آباد (پژواک، ۱۳ سنبله ۹۷): مسئولین ریاست گمرک ننگرهار می گویند با وجودیکه میزان تجارت از طریق تورخم نهایت کاهش یافته است؛ اما نسبت به سال های قبل در عواید سه ماه گذشته، افزایش بی مانند به وجود آمده است.

به گفته منبع عوامل افزایش عواید، جلوگیری از باجگیری و فساد زورمندان و مسئولین، تشویق تاجران و ایجاد شفافیت می باشد.

خان زمان  امرخیل رییس گمرک  ننگرهار که حدود سه ماه پیش به این  سمت گماشته شده، گفت که بیشتر وقت را برای افزایش عواید گمرک تخصیص داده و همه مجراها را که در برابر افزایش عواید گمرک موانع  بود، بر طرف کرده است.

باج دادن از عواید گمرک به زورمندان و مسئولین، جلوگیری فساد و نظارت از تمام بخش های گمرک، مواردی اند که رییس گمرک  آن را عوامل افزایش عواید گمرک عنوان نموده است.

موصوف طی مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری پژواک گفت که اسناد به دست ندارد؛ اما عواید گمرک ننگرهار تحت عناوین متفاوت به افراد مختلف (مسئولین و زورمندان) منحیث باج داده می شد.

امرخیل افزود که پیش از استخدام وی، افراد زورمند و مسئولین، خود سرانه وارد گمرک می شدند و اموال شان  را با پرداخت پول ناچیز محصول می کردند و دوباره می رفتند؛ اما اکنون جلو این خود سری ها را گرفته است.

نامبرده گرچه طور یکسره از جلوگیری فساد حرف نزد؛ اما علاوه کرد که قرار توان، مانع فساد شده و هنوز هم دراین راستا تلاش ادامه دارد.

نامبرده گفت گرچه میزان تجارت نسبت به گذشته دراین جا نزول کرده؛ اما جلوگیری از فساد سبب شده که میزان عواید نسبت به سال های گذشته بلند برود.

او افزود مطمئن است که والی ننگرهار و برخی اراکین وزارت مالیه، در عرصه مبارزه علیه فساد با وی همکاراند و همچنان رییس جمهور نیز اطمینان سپرده که در صورت بروز هر نوع مشکل، از وی دستگیری خواهدکرد.

 نامبرده عواید سه سال را با سه ماه مقایسه کرد و عواید دوره کاری خود را بلند عنوان کرد.

امرخیل گفت که عواید بروج ثور، جوزا و سرطان سال ۱۳۹۷ خورشیدی، به نسبت عواید ماه هاى مشابه سال های ۹۵ و ۹۶ بی مانند افزایش یافته است.

موصوف علاوه کرد: “عواید ما در برج ثور۱۵۹۳ میلیون افغانی، جوزا به ۱۴۵۹ میلیون و سرطان به ۱۴۷۶ میلیون افغانی بالغ می شد؛ عواید  ثورسال ۱۳۹۶به ۱۳۳۱میلیون افغانی، جوزاى همین سال ۱۲۸۲ میلیون و سرطان عین سال به ۹۷۱ میلیون افغانی می رسید؛  در ثور ۱۳۹۵، ۸۸۳ میلیون افغانی، در جوزا ۹۶۷ میلیون افغانی و در سرطان ۹۸۳ میلیون افغانی بود که در هر برج حدود ۲۵ درصد افزایش را نشان می دهد.”

 رییس عواید گمرک گفت که مشکل عمده درجمع آوری عواید، ترازوی تورخم بود که میزان اموال به اساس حیله گری کم وانمود می شد؛ اما اکنون کارساخت ترازوی دیجيتلی آغازشده و موتری که روی ترازو قرار می گیرد، تمام خواص آن همزمان به گمرک ننگرهار، ریاست عمومی گمرکات و وزارت مالیه طور اتومات نشان داده می شود.

 امرخیل افزود اگر به همین روال به دست باز کارکند، اداره ولایتی و رییس جمهور وی را کمک کند، عواید گمرک ننگرهار به سطح کشور بی سابقه افزایش خواهد یافت.

شاکر صافی سخنگوی اتاق تجارت ننگرهار گفت که در گذشته، ازطریق تورخم هر روز حدود ۸۰۰ موتر اموال تجارتی وارد می شد؛ اما ازیک سال گذشته بدینسو میزان آن به ۲۰۰ موتر کاهش یافته است.

Views: 7

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر