زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“برگشت مهاجرین باید داوطلبانه و محترمانه باشد”

“برگشت مهاجرین باید داوطلبانه و محترمانه باشد”

author avatar
5 Sep 2018 - 12:17
“برگشت مهاجرین باید داوطلبانه و محترمانه باشد”
author avatar
5 Sep 2018 - 12:17

کابل(پژواک، ١٤سنبله ٩٧): کمیسارعالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، از آمادگى ها براى پيشتيبانى از مهاجرین افغانستان در کشورهای منطقه و بیجاشدگان داخلی خبرداد.

به نقل از خبرنامۀ مطبوعاتى وزارت خارجه کشور که به آژانس خبرى پژواک رسيده، صلاح­الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه کشور، امروز با فلیپو گرندی کمیسارعالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان و هیئت همراه شان، در کابل ملاقات نمود.

اين مقام بلندپایۀ سازمان ملل متحد، از کاهش فشار­ برای برگشت اجباری مهاجرین افغانستان در پاکستان و ایران ابراز خرسندی کرده، از آمادگی­ها برای پشتیبانی از برگشت­ کنندگان خبر داد.

موصوف همچنان، ابتکار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، برای ثبت و توزیع پاسپورت به مهاجرین افغانستان در کشور ایران را ستود.

ربانى، با تشریح خشکسالی شدید در بعضی مناطق افغانستان گفت: "ما در دو کشور ایران و پاکستان بیشترین مهاجر را داریم، با توجه به وضعيت حساس افغانستان، برگشت مهاجرین باید داوطلبانه و محترمانه باشد."

سرپرست وزارت خارجه کشور، سفر رئیس و هیئت عاليرتبۀ سازمان ملل متحد به افغانستان را با اهمیت دانسته، خواهان همکاری­های بیشتر این سازمان به مهاجرین افغانستان در کشورهای منطقه و بیجاشدگان داخلی گردید.

خبرنامه افزوده است که دو طرف در مورد برگزاری نشست بین­المللی ژنیوا برای افغانستان، فعالیت­های آیندۀ این سازمان در افغانستان و کمک­های اضطراری بشردوستانه، بحث و تبادل نظر نمودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر