زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“حکومت باید تامین امنیت نامزدان انتخابات را جدی بگیرد”

“حکومت باید تامین امنیت نامزدان انتخابات را جدی بگیرد”

author avatar
5 Sep 2018 - 17:24
“حکومت باید تامین امنیت نامزدان انتخابات را جدی بگیرد”
author avatar
5 Sep 2018 - 17:24

کابل (پژواک، ١٤سنبله ٩٧): شورای "همکاری کاندیدان مستقل ولسی جرگه کابل"، خواهان افزایش کرسی های ولایت کابل به اساس جمعیت کنونی این ولایت شده، از حکومت خواستند که تامین امنیت نامزدان را جدی بگیرد.

 در نشست خبری امروز که از سوی شورای یادشده درکابل برگزارشد، همچنان بر برگزاری انتخابات ولسی جرگه، به شکل رای واحد غیرانتقال (sntv)تاکيد گرديد.

 حفیظ الله بارکزی رییس این شورا گفت که کابل  فعلا ۳۳کرسی دارد و باید تعداد کرسی های  اين ولايت به اساس جمعیت کنونی افزایش پیدا کند؛ زیرا در حال حاضر ۷میلیون تن در کابل زنده گی می کنند و باید عدالت در اين مورد تامین گردد.

وی همچنان از کمیسیون های انتخاباتی و حکومت خواست تا جلو آنعده از نماینده گان کنونی ولسی جرگه را که تصاوير شانرا به اشکال مختلف در برخى بيلبوردها نصب کرده و ميکنند، بگيرد.

اين درحاليست که دورۀ مبارزات انتخاباتى ولسى جرگه از ٦تا ٢٥ ميزان سال روان تعيين شده است.

بارکزى در ادامه صحبت هايش با اشاره به خواست احزاب مبنی بر رای قابل انتقال گفت: "ما احزاب ملی نداریم؛ اما خواهان برگزاری انتخابات به شکل رای واحد غیرانتقال می باشیم."

موصوف از کمیسیون های انتخاباتی خواست تا در قسمت کمپاین های پیش از وقت نامزدان انتخابات ولسى جرگه، به عناوین مختلف متکی به قانون انتخابات عمل کنند.

اين درحاليست که قبل از اين، کميسيون هاى انتخاباتى نيز ضمن نگرانى از کمپاين هاى پيش ازوقت نامزدان هشدارداده اند که درصورت تداوم اين وضعيت، با متخلفين برخورد قانونى صورت خواهد گرفت.

حفیظ الله بارکزی دربخشى از گفته هايش، ترور پنج نامزد انتخابات ولسى جرگه درماه هاى اخيردرسطح کشور را خيلى نگران کننده خواند و گفت که این شورا بخاطر جلوگیری از ترور، تهدید، اختطاف و سایر موارد، از نيروهاى امنيتى کشور جدا ميخواهد که در تامین امنیت و مصئونیت کاندیدان توجه جدی نماید.

شورای یاد از سوی ۱۵تن از نامزدان انتخابات ولسی جرگه کابل ایجاد شده است.

اين درحاليست که کمیسیون مستقل انتخابات نيز امروز طى نشست خبرى، از چالش های امنیتی در برابر نامزدان انتخابات نگرانی کرده، از حکومت و مسئولان امنیتی خواست تا در راستای تامین امنیت نامزدان توجه جدی نمایند.

"انور نیازی از پروان، جلال الدین صالحی از کابل، اوتار سینگ از اهل هنود و سید عبیدالله سادات عضو پیشین شورای ولایتی غزنی و نامزد احتمالی انتخابات مجلس این ولایت، از جمله کشته شده گان اند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر