زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مجیب الرحمن رحمانی لقب “آقای عضلات افغانستان” را کسب کرد

مجیب الرحمن رحمانی لقب “آقای عضلات افغانستان” را کسب کرد

author avatar
5 Sep 2018 - 18:28
مجیب الرحمن رحمانی لقب “آقای عضلات افغانستان” را کسب کرد
author avatar
5 Sep 2018 - 18:28

کابل(پژواک، ۱۴سنبله ۹۷): در رقابت ها ميان بيش از ٥٧٠ ورزشکار پرورش اندام، در کنار انتخاب ورزشکاران براى تيم هاى ملى، مجیب الرحمن رحمانی لقب "آقای عضلات افغانستان" را از آن خود کرد.     

میراحمد رنجبر معاون فدراسیون ملی پرورش اندام گفت که ۵۷۳ ورزشکار پرورش اندام به شمول ٢٠ فرد داراى معلوليت از ۲۵ ولایت کشور، در ۱۷ بخش و هشت رده وزنی، ديروز و امروز در کابل با هم رقابت کردند.

موصوف افزود که در این رقابت‌ها، مجیب الرحمن رحمانی مشهور به جاوید به عنوان «آقای عضلات افغانستان»، ٦٥ تن در وزن هاى مختلف براى تيم ملى هاى ملى اين رشته ٣ بازيکن براى تيم ملى معلولين اين رشته ورزشى، ٢٥ تن براى تيم ملى جوانان و ٢٥ تن براى تيم ملى پيش کسوتان و ١٢ تن براى تيم ملى نوجوانان پرورش اندام انتخاب شدند.

وى گفت که از ميان اين ٦٥ تن، ۱۴ بازیکن برتر در بخش هاى مختلف يادشده برای شرکت در رقابت‌های جهانی که قرار است تا بیست روز دیگر در شهر دوبی امارات متحدۀ عرب راه اندازی شود، برگزيده شدند.

او علاوه کرد: «ما موفق شدیم چهره‌های خوب را به تیم های ملی انتخاب کنیم، این ما را مطمئن ساخت که انشاءالله در رقابت‌ های بیرون مرزی، می ‌توانیم با این چهره‌ ها درخشش بهتری داشته باشیم.»

در همین حال، مجیب الرحمن رحمانی مشهور به جاوید که در این رقابت ها، لقب آقای عضلات افغانستان را کسب کرد، به آژانس خبری پژواک گفت که سطح رقابت ها خیلی بالا بود، و خیلی خرسند است که تواست با وجود رقابت تنگاتنگ و دشوار، به عنوان آقای عضلات افغانستان انتخاب شود.

او افزود: «امسال بسیار تمرین کردم، تلاش کردم و واقعن تمرینات طاقت فرسایی را سپری کردم تا بازهم مؤفق شدم، و افتخار می‌ کنم که به عنوان آقای عضلات افغانستان انتخاب شدم.»

احمد فیروز نبی زاده باشندۀ هرات که در وزن ٦٥ کيلوگرام، مقام اول اين مسابقات را از آن خود کرده است، گفت: «به خاطر کسب مقام اول، آمادگی زياد گرفته بودم و خوشبختانه که مقام دلخواه خود را به دست آوردم، اميدوارم که در مسابقات خارجی نیز مقام خوبی را به دست بیاورم.»

فدراسیون زیبایی اندام می گوید که در حال حاضر ۱۳۹۰ کلپ پرورش اندام در سراسر کشور، از سوی این فدراسیون ثبت شده است که در هر کلپ، ٣٠٠ تا ٥٠٠ ورزشکار تمرين می کنند.

افغانستان در رشته پرورش اندام، در سال های اخیر درخشش خوبی داشته است. ورزشکاران افغان در سه سال اخير، مقام قهرمانى اين رشتۀ ورزشى در جنوب آسيا را حفظ کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر