زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“تلاش های حکومت در تامین صلح، نتیجۀ مثبت در پی نداشته است”

“تلاش های حکومت در تامین صلح، نتیجۀ مثبت در پی نداشته است”

author avatar
6 Sep 2018 - 16:25
“تلاش های حکومت در تامین صلح، نتیجۀ مثبت در پی نداشته است”
author avatar
6 Sep 2018 - 16:25

 کابل(پژواک، ۱۵ سنبله ۹۷): بنیاد احمدشاه مسعود، افزایش ناامنی در کشور را ضعف نیروهای امنیتی دانسته می گوید که کنترول از دست حکومت خارج است، برنامه ها را کسان دیگر عملی می کنند.

احمد ولی مسعود رییس بنیاد احمدشاه مسعود، امروز در یک نشست خبری، در کابل با اشاره به حملات انتخاری و موتر بمب شب گذشته (١٤ سنبله) بالای يک کلپ ورزشی در دشت برچی گفت که افزایش حملات انتحاری وانفجاری از قوت تروریزم نه، بلکه از ضعف رهبری سکتورهای امنیتی است.

مسوولیت حمله به کلپ پهلوانی «امید میوند» در ساحه قلعۀ ناظر در حوزه ششم امنیتی در مربوطات دشت برچی کابل را که گروه داعش به عهده گرفته است، دستکم ٢٦ تن به شمول دو کارمند رسانه یی کشته و ٩١ تن ديگر زخمی شدند.

رییس بنیاد احمدشاه مسعود، با اشاره به مداخلات کشورهای منطقه و فرامنطقه در امور افغانستان، گفت: «در داخل و بیرون از افغانستان، دیگران در مورد افغانستان دست به کار شده اند و قوت منظم در حکومت وجود ندارد، به همین دلیل میدان صلح، جنگ و اقتصاد متعلق به ما نیست.»

موصوف افزو که در مدت ۱۷ سالی که پروسه صلح آغاز، میلیاردها دالر صرف این روند شده و وقت نیز ضایع شده است؛ اما حاصل آن دیروز دیده شد که چه تعداد جوانان کشته و زخمی شدند.

احمدولی مسعود،با اشاره به زد وبندهای داخل حکومت گفت: «کشورهای منطقوی و فرامنطقوی منافع ستراتژیک خود را در افغانستان دارند و در چنین وضعیت ریاست جمهوری، ریاست اجرایی، معاونیت اول، وزارت خارجه، والیان وغیره همه با هم مشکل دارند که وضعیت را بیش تر از پیش بدتر می کند.»

وی، با اشاره به این که افغانستان در بین بازی های پیچیده ای قرار گرفته است گفت، تا زمانی که حکومت قوی، ملی، متعادل و پاسخگو که همه اقوام افغانستان در آن خود را ببینند به وجود نیاید، نه صلح در کشور تامین می شود و نه بازی های بزرگ مهار می شود.

موصوف، با نگرانی از افزایش حملات اخیر در کشور، از مردم خواست که به خاطر جلوگیری از نفوذ «دشمن» بسيج شده و وحدت شان را حفظ کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر