زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

راهپیمایی های خیابانی مربوط به بنیاد احمد شاه مسعود نمی شود

راهپیمایی های خیابانی مربوط به بنیاد احمد شاه مسعود نمی شود

author avatar
6 Sep 2018 - 15:32
راهپیمایی های خیابانی مربوط به بنیاد احمد شاه مسعود نمی شود
author avatar
6 Sep 2018 - 15:32

کابل (پژواک، ۱۵ سنبله ۹۷): بنیاد احمدشاه مسعود می گوید که از هفته شهید نسبت به سال های قبل به گونه متفاوت تر گرامی داشت به عمل می آید و حرکت های که در خیابان ها صورت می گیرد، مسوولیت آن به عهده بنیاد نمی باشد.

احمدولی مسعود رییس بنیاد احمدشاه مسعود،امروز در یک نشست خبری که به هدف معلومات از چگونگی بزرگداشت از «هفته شهید» برگزار شده بود، گفت که امسال هفته شهید نسبت به سال های دیگر متفاوت تر برگزار می گردد.

وی افزود: «ما برنامه های یادبود از شهدا را با راه اندازی ختم و خیرات شروع کرده ایم و از مردم افغانستان نیز خواستیم که به روح شهدای افغانستان ختم و خیرات کنند.»

موصوف علاوه کرد که اهدای خون به نیروهای امنیتی، مراسم گل گذاری، مراسم رسمی دولتی، ختم و خيرات، محفل شبی با قرآن، شب فرهنگی و شعر و غیره، بخش های از برنامه های بیناد احمدشاه مسعود اند که در «هفته شهید» راه اندازی خواهد شد.

او گفت: «از تمام هموطنان خود در سرتاسر کشور می خواهیم که یک روز قبل از ۱۸ سنبله به نیروهای امنیتی کشور که هر روز در سنگر دفاع از کشور قربانی می دهند، خون اهدا کنند و با وزارت صحت عامه نیز صحبت کردیم که مراکزی برای اهدای خون ایجاد کند.»

رییس بنیاد احمد شاه مسعود، از شهروندان کشور خواست که در این هفته، از گوشه و کنار کشور با بلند کردن صدای وفاق ملی و وحدت در برابر «دشمنان پیدا و پنهان افغانستان» بایتسند، تا از این مرحله خطرناک عبور شود.

وی، با اشاره به این که مسوولیت حرکت های خیابانی به عهده بنیاد نمی باشد، گفت که راهپیمایی حق مردم است؛ اما هواخواهان مسعود باید از حمل و نقل اسلحه و آزار و اذیت مردم اجتناب کنند.

موصوف، با بیان این که شماری از افراد به شکل آگاهانه و ناآگاهانه با سوء استفاده از این روز باعث آزار و اذیت مردم می شوند، از شهروندان خواست که در «هفته شهید» حرمت بگذارند و با آزار و اذیت مردم اذهان عامه را مغشوش نسازند.

اين درحالی ست که در سال های گذشته در «هفته شهید»، شمارى از جوانان با موترهای شان در شهر کابل، گشت و گذار کرده و باعث آزار و اذیت مردم شده اند؛ اما این حرکت ها همواره از سوی مسوولان بنیاد احمدشاه مسعود، استفاده جویی خوانده شده است.

احمد شاه مسعود، فرزند دوست محمد، در ماه سپتامبر سال ۱۹۵۸ در ولایت پنجشیر در شمال کابل چشم به دنیا گشود. او در ده سال دوران جهاد علیه قشون سرخ شوروی در دره پنجشیر مقاومت کرد.

احمد شاه مسعود به تاریخ ۱۸ سنبله ۱۳۸۰ هجری شمسی، مطابق ۹ سپتمبر ۲۰۰۱ میلادی، دو روز قبل از انفجار مرکز تجارت جهانی نیویارک در امریکا، توسط دو حمله کننده انتحاری عرب تبار که خود را خبرنگار یک شبکه خبری خارجی معرفی کرده بودند در منطقه خواجه بهاءالدین ولایت تخار، کشته شدز

از این روز، هر ساله به ‌نام آغاز «هفته شهيد» در سراسر کشور به طور رسمی و غیررسمی از سوی مردم تجلیل می شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر