زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قرار داد طرح و تدوین بیمه اسلامی امضاء شد

قرار داد طرح و تدوین بیمه اسلامی امضاء شد

author avatar
6 Sep 2018 - 11:50
قرار داد طرح و تدوین بیمه اسلامی امضاء شد
author avatar
6 Sep 2018 - 11:50

کابل (پژواک، ١٥ سنبله ٩٧) قرار داد طرح و تدوین بیمه اسلامی ( تکافل) میان ریاست عمومی بیمه های وزارت مالیه و شرکت مشورتی کریدت سلوشنز به امضاء رسید.

در مراسمی که به همین مناسبت برگزار گردیده بود، رئیس عمومی امور بیمه های وزارت مالیه موسی کاموی، نمایندۀ بانک انکشاف اسلامی عطاالرحمن درانی، شماری از رؤسای شرکت های بیمه دولتی و خصوصی، متخصصین ریاست عمومی امور بیمه ها و کارمندان وزارت مالیه اشتراک داشتند.

خالد پاینده، معین مالی وزارت مالیه در اين رابطه گفت:" طرح و تدوین قانون بیمه اسلامی در کشور به منظور رشد و توسعه سکتور بیمه یکی از گام های اول به شمار می رود و تلاش ما باید این باشد تا با استفاده از تجارب موفق کشور های اسلامی در زمینه و درک شرایط افغانستان یک قانون جامع و قابل عملی بیمه اسلامی را بوجود بیاوریم چون یکی از راه های رسیدن به رشد این سکتور، داشتن چارچوب حقوقی جامع است. " 

موصوف از بانک انکشاف اسلامی که تقاضای وزارت مالیه را به هدف تمویل پروژه لبیک گفتند اظهار سپاس کرده خواهان ادامه همکاری های شان در زمینه به منظور رشد این صنعت در کشور شد.

عطا الرحمن درانی، نمایندۀ بانک انکشاف اسلامی ميگويد : "ساختار و طرح و تدوین قانون بیمه اسلامی در افغانستان به شرکت های بیمه زمینه ارایه خدمات با در نظر داشت معیار های اسلامی بر اساس قانون شریعت را فراهم مینماید. " 

به گفته موصوف، با ایجاد تکافل، صنعت بیمه در افغانستان به رشد بیشتری دست خواهد یافت و هموطنان ما از خدمات بیمه ای بیشتری مستفید خواهند شد.

درانى ميگويد:" توقع ما اینست تا متخصصین افغانی و مشاورین حقوقی یکجا وضعیت موجود بیمه در کشور را ارزیابی نموده و بر اساس آن قانونی را طرح نمایند تا در مطابقت و با محیط اقتصادی دینی و اجتماعی افغانستان همخوانی داشته باشد."

الهام الحق منتخب، رئیس شرکت مشورتی کریدت سلوشنز به آژانس خبرى پژواک گفت، که این پروژه برای رشد سکتور بیمه از اهمیت بالایی برخوردار میباشد که جهت انجام آن اقدامات لازم صورت گرفته است.

وى افزود، برای ساختن قانون متذکره شرکت با تمام جوانب مرتبط مشوره های لازم نموده تمام قوانین افغانستان را بصورت مکمل مطالعه و در همخوانی با ریاست عمومی امور بیمه های وزارت مالیه و وزارت عدلیه تمام اسناد حقوقی  قانون تکافل و رهنمود های لازم را تهیه نمایند.

منتخب ميگويد، همچنان به تمام کارمندان ذیدخل ریاست عمومی امور بیمه ها و وزارت محترم عدلیه آموزش های لازم را ارایه خواهند نمود.

قابل تذکر است که این پروژه توسط بانک انکشاف اسلامی تمویل گردیده و در مدت هشت ماه آینده توسط شرکت متذکره تکمیل و جهت طی مراحل بعدی به مقامات ذیصلاح ارائه خواهد گردید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر