زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نزدیک به یک هزار جوان در پروان، جذب یک دوره حرفه آموزی شش ماهه شدند

نزدیک به یک هزار جوان در پروان، جذب یک دوره حرفه آموزی شش ماهه شدند

author avatar
6 Sep 2018 - 15:22
نزدیک به یک هزار جوان در پروان، جذب یک دوره حرفه آموزی شش ماهه شدند
author avatar
6 Sep 2018 - 15:22

چاريکار (پژواک، ١٥ سنبله ٩٧): مسولان ریاست کار و امور اجتماعی ولايت پروان میگویند که ٩٥٠ تن از جوانان شامل یک برنامه شش ماه حرفوی شامل شدند.

وکیل احمدی سهیل رئیس کار، امور اجتماعی، شهداء و معلولان پروان، امروز در چاريکار مرکز ولايت پروان حین گشایش این برنامه گفت، اين دوره امروز در چاريکار و ولسوالى هاى بگرام و جبل السراج آغاز شد و در آن ٩٥٠ تن از جوانان دختر و پسر اين مناطق آموزى مى بينند.

وى افزود که تا شش ماه آینده، این جوانان که ٤٠ درصد آنها دختران اند، حرفه هاى چون کمپیوتر، ترمیم موبایل، ترمیم موتر، ویرنگ کاری، تعمیرات، خیاطی، گٌلدوزی، خامک دوزی، آرایشگری و مرغداری را مى آموزند.

او ميگويد: "در اوضاعی که نبود زمینه های شغلی در کشور یکی از چالش های کلان اجتماعی پنداشته می شود، موسسه مرسی کورپ در تبانی با وزارت کار، امور اجتماعی، شهداء ومعلولان برنامه آموزش حرفه را برای مدت شش ماه در پروان راه انداخته اند که از اثر آن سطح بیکارى پايین مى يابد."

وی تصریح کرد که در جریان آموزش برای اشتراک کننده گان، ماهانه ١٣صد افغانی کرایه راه برای شان داده میشود، در ختم کار وسایل افزاری و تصديقنامه همان بخش برای شان داده شده و بعد از آن به مارکیت ها جذب مى شوند.

جاوید احمد ٣٠ ساله یکتن از اشتراک کننده گان اين دوره و باشنده ده ملایوسف مرکز ولایت پروان است، به آژانس خبرى پژواک گفت که مدت چهار سال شده از پوهنځى علوم اجتماعیات بخش تاریخ پوهنتون پروان فارغ شده، اما از این مدت بدینسو بیکار میباشد، اکنون شامل آموزش حرفوی بخش ترمیم موبایل شده و خیلی خوش حال است.

مسوولان موسسه مرسی کورپ می گویند، در صدد آن هستند تا با آموزش حرفه های مختلف برای جوانان آمار بیکاری و نبود زمینه های شغلی را در کٌل کشور کاهش دهند.

قابل ذکر است که موسسه مرسی کورپ موسسه داخلی است که کمک را از کشور سويدن میگيرد و با وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین براى مدت دو سال قرارداد کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر