زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

والی ننگرهار: در برابر روندتعلیمی هیچ مانع امنیتی وجود ندارد

والی ننگرهار: در برابر روندتعلیمی هیچ مانع امنیتی وجود ندارد

author avatar
6 Sep 2018 - 17:57
والی ننگرهار: در برابر روندتعلیمی هیچ مانع امنیتی وجود ندارد
author avatar
6 Sep 2018 - 17:57

جلال آباد ( پژواک، ۱۵سنبله ۹۷): والی ننگرهار می گوید که تمام موانع دربرابر روند تعلیمی این ولایت، از بین برده شده و خانواده ها باید بدون ترس و هراس فرزندان شان را به مکاتب بفرستند.

حیات الله حیات این اظهارات را به تاریخ ۱۵ سنبله، درمراسم گشایش سال جدید تعلیمی مناطق گرمسیر بیان داشت و تعهد سپرد که تا پایان سال جاری، زمینه توزیع نمرات رهایشی به استادان نیزفراهم خواهد شد.

 مکاتب مرکز ننگرهار و هژده ولسوالی آن، مطابق سال تعلیمی مناطق گرمسیر آغاز به فعالیت می کند،  دراین ولایت ۶۲۳ مکتب موجود اند و به شمول ۲۱۱ هزار و ۱۸۳ دختر، ۵۷۷ هزار و ۹۷۷ تن دانش آموز مصروف فراگیری تعلیم اند.

امتحانات نهایی این مکاتب، به سبب تهدیدهای امنیتی اخذ نشد و مکاتب رخصت شدند، بعد ازآن مردم نگران شدند که گویا سال جدید تعلیمی توام با موانع و حملات خواهد بود.

 اما والی ننگرهارامروز درجریان افتتاح سال جدید تعلیمی اطمینان سپرد که به اساس عملیات پی هم نیروهای امنیتی و تلا ش های ارگان های کشفی وضعیت کنترول شده و دربرابر روند تعلیمی هیچگونه مشکل امنیتی وجود ندارد.

نامبرده علاوه کرد: (( به همه والدین ننگرهار که فرزندان شان به مکتب می روند، اطمینان می دهم که برای مکاتب تدابیرامنیتی اتخاذ شده، فرزندان آنها به خاطرآسوده به مکتب بروند و به دروس خود ادامه دهند.))

 والی همچنان درمورد توزیع نمرات به معلمین و اختصاص زمین برای اعمارمکاتب نیزتعهدات سپرد و اطمینان سپرد که تا پایان سال به تمام معلمین نمرات رهایشی توزیع خواهد شد و مکاتب دارای مالکیت شخصی خود خواهند شدند.

حیات افزود: (( این بار تعهد محض نیست، بلکه درعمل پیاده می شود، شهرک غصب شده استادان دوباره از نزد غاصبین استرداد خواهدشد، اگر زورمندان باشند و یا هر کس دیگر، همچنان درجریان سال جاری، به برخی مکاتب ساختمان ها نیزاعمارخواهندشد.))

 ازجانب دیگر، حسیب الله شینواری رییس معارف ننگرهارگفت که درمناطق گرمسیراین ولایت سال تعلیمی ۶۲۳مکتب امروز به گونه رسمی آغازگردید.

نامبرده درمناطق دور افتاده، از موجودیت محدودیت های کلتوری در برابر باسواد شدن دختران ابراز نگرانی کرد و افزود که بسا دختران بعد ازصنف نهم، از ادامه درس منع می شوند که عامل آن عدم موجودیت معلمین قشراناث است.

 درجریان مراسم متذکره، درکنار به صدا در آوردن زنگ سال جدید تعلیمی توسط والی و رییس معارف، کتاب های حاضری  شاگردان و ترقی تعلیم به آمرین لیسه ها سپرده شدند.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر