زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کاروان حرکت مردمی صلح به سمنگان رسید

کاروان حرکت مردمی صلح به سمنگان رسید

author avatar
6 Sep 2018 - 17:19
کاروان حرکت مردمی صلح به سمنگان رسید
author avatar
6 Sep 2018 - 17:19

ایبک(پژواک، ١٥ سنبله ٩٧): کاروان حرکت مردمی صلح پس از حدود یک ماه از کابل به شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان رسیدند و از سوی مردم آن ولایت استقبال شدند.

کاروان حرکت مردمی صلح در اواسط ماه ثور سال روان حرکت شان را با ۸ تن از باشند‌گان هلمندی آغاز کردند و در جریان راه، حدود یکصد تن دیگر از ولایت های کندهار، غزنی و میدان وردک، بر شمار آن ها افزوده شد.

این کاروان، بیش از۷۰۰ کیلومتر راه را با پا سفر کردند و پس از ۳۸ روز در (۲۸ جوزا) به کابل رسیدند و پیام صلح خواهانۀ شان را به نماینده گی های سیاسی برخی کشورها و دفتر معاونت ملل متحد (یوناما) رساندند.

این کاروان صلح خواهان، در روز جمعه (١٩ اسد) غرض رساندن پیام شان از کابل به طرف ولایت بلخ آغاز کردند، قرار است این حرکت حدود ٤٠٠ کیلومتر فاصله را با پای پیاده بپیمایند و در حال حاضر درمسجد کارته خراسان شهر ایبک سمنگان به سر می برند.

محمد اقبال خیبر مسوول کاروان صلح خواهان هلمندی به آژانس خبری پژواک گفت که اعضای این کاروان پس از سپری نمودن حدود یک ماه از کابل به سمت شمال ولایت به هدف رساندن پیام شان به مردم بلخ، با پای پیاده حرکت کردند و امروز وارد سمنگان شدند.

موصوف افزود: «در هر منطقۀ که می رسند با مردم به خاطر صلح خواهی بازدید و گفتگو می کنند، تا راه حلی به خاطر صلح پیدا شود.»

در همین حال حکمت الله حنفی نماینده شورای عالی صلح سمنگان ضمن استقبال از حرکت صلح خواهی جوانان هلمندی گفت که  تمام مردم افغانستان خواهان صلح هستند.

وی از مردم سمنگان خواست که با اعضای این کاروان حرکت مردمی صلح بپیوندند و برای برقراری صلح در کشور هم‌صدا شوند.

همچنان حنفی از طرف‌ های درگیر به خصوص طالبان مسلح خواست که دیگر جنگ را بس کنند و به خواست های کاروان صلح برای صلح دایمی در کشور لبیک گفته و به روند صلح یکجا شوند.

این در حالی است کاروان متذکره در نظر دارد، پس از بلخ به جوزجان، فاریاب، بادغیس و از آن جا به بادغیس و هرات سفر نمایند.

 

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر