زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۹ تن در پیوند به رویدادهای مختلف در هرات بازداشت شدند

۹ تن در پیوند به رویدادهای مختلف در هرات بازداشت شدند

author avatar
6 Sep 2018 - 17:27
۹ تن در پیوند به رویدادهای مختلف در هرات بازداشت شدند
author avatar
6 Sep 2018 - 17:27

هرات(پژواک، ١٥ سنبله ۹۷): مقام های امنیتی در هرات می گویند که ۹ تن از جمله یک امام مسجد را در پیوند همکاری با مخالفین مسلح، انجام حملات «انفجاری و تروریستی» و اخاذی در این ولایت بازداشت شده اند.

عبدالاحد ولی زاده سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت هرات، به آژانس خبری پژواک گفت: «پرسونل امنیت ملی پنج تن را به اتهام همکاری با طالبان مسلح و اخاذی از دریوران در مسیر شاهراه هرات-اسلام قلعۀ این ولایت گرفتار کرده است.»

به گفته او، از نزد افراد بازداشت شده، دو میل کلاشینکوف، دو عدد پرتله، یک عراده موتر کرولا و یک مقدار مهمات به دست آمده است.

همچنان وی گفت که در یک رویداد دیگر پولیس هرات یک تن را به اتهام حملات «تروریستی» و مجروح ساختن یک دکاندار در مربوطات حوزه دهم امنیتی این شهر امروز بازداشت نموده است.

ولی زاده می گويد: «اين فرد باشنده اصلی ولسوالی ادرسکن می باشد و قصد داشت که یک دکاندار را در منطقه درب کندهار ترور نماید، اما دکاندار با ضرب گلوله زخمی شده است.»

بر اساس یک خبر دیگر، سه تن به شمول یک ملا امام به اتهام انجام حملات انفجاری و همکاری با طالبان مسلح از سوی منسوبین امنیت ملی در ولایت هرات بازداشت شده اند.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر ریاست امنیت ملی ولایت هرات به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که سید آصف ملا امام مسجد «حضرت سعید» منطقه پایان آب ناحیه هفتم شهر هرات می باشد.

منبع می نویسد: «این ملا امام با دو طلبه مسجد حضرت سعید و دو بُشکه مواد انفجاری و یک میل تفنگچه از داخل مسجد بازداشت شده است.»

همچنان در خبرنامه آمده است که این افراد در جریان تحقیقات ابتدایی شان اعتراف کرده اند که حملات تخریبی را در مربوطات ولایت هرات انجام می دادند و همچنین با گروه طالبان نیز همکاری داشته اند.

طالبان تاکنون در این باره ابراز نظر نکرده اند.

این ملا امام مسجد درحالی بازداشت شد که در ۲۰ روز گذشته ۴ رویداد انفجاری در مربوطات شهر هرات صورت گرفته است که بیشترین تلفات آن غیر نظامیان می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر