زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اعتراض کننده گان راه درۀ خشکى ولسوالى سياه گرد را بستند

اعتراض کننده گان راه درۀ خشکى ولسوالى سياه گرد را بستند

author avatar
8 Sep 2018 - 15:20
اعتراض کننده گان راه درۀ خشکى ولسوالى سياه گرد را بستند
author avatar
8 Sep 2018 - 15:20

چاريکار(پژواک، ١٧سنبله ٩٧): صدها تن در ولسوالی سیاه گرد پروان که راه درۀ خشکى اين ولسوالى را مسدوده نموده اند، مى گويند تا زمانى آن را مسدود نگه ميدارند که باشنده هاى دره خشکى، از قطع آب بالاى آنان دست بردارند.

اما باشنده هاى درۀ خشکى مى گويند که آنان آب را قطع نکرده اند، بل که خشکسالى است و آب به زمين هايى که در پايان آب قرار دارند، نمى رسد. 

اعتراض کننده گان که باشنده هاى قريه سرخى و قريه هاى اطراف آن مى باشند، راه هايى را که درۀ خشکى را به مرکز اين ولسوالى وصل مى کند، از حوالى ساعت ٩ صبح امروز به روى ترافيک مسدود کرده اند.

محمد امین، یک تن از اعتراض کننده گان گفت: «آب آشامیدنی و زراعتی ما از دو ماه بدینسو از سوی مردم دره خشکی قطع شده، زمین هاى ما خشک شده، باغ ها ما خشک شده، آب خوردن نداریم، بسیار به مشکل روبه رو شده ايم."

حق مل اعتراض کننده ديگر گفت: «تنها امسال نیست از ١٧ سال بدین سو مردم دره خشکی، آب زمين هاى ما را که در پايین آب قرار دارند، قطع می کنند؛ مردم دره خشکی زورمند و سلاح دار هستند، از همین خاطر دست به تظاهرات زدیم؛ تا زمانى که آب را رها نکنند، راه دره خشکی بسته است، رفت و آمد کرده نمی توانند.»

معترضین، حکومت را در حل اين مشکل چندين قريه، به بى پروايى متهم مى کنند.

نورآقا سامع ولسوالی سیاه گرد گفت که مظاهره کننده گان، راه مواصلاتی دوهزار خانواده را بسته اند.

به گفته او منطقه اى که در اخير دره خشکى موقعيت دارد و مردم آن، آب را قطع کرده اند، تحت تصرف طالبان مسلح مى باشند؛ اما وى تلاش مى کند تا اين مشکل را از طريق موسفيدان حل کند.

اما الف گل باشنده درۀ خشکى، به آژانس خبرى پژواک گفت که باشنده هاى اين دره، آب را قطع نمى کنند؛ اما چون به دليل خشکسالى، آب بسيار کم شده است، به مناطقى نمى رسد که در پايان آب موقعيت دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر