زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منابع: تمامی پوسته های ولسوالی دایمیرداد میدان وردک سقوط کرده است

منابع: تمامی پوسته های ولسوالی دایمیرداد میدان وردک سقوط کرده است

author avatar
9 Sep 2018 - 11:24
منابع: تمامی پوسته های ولسوالی دایمیرداد میدان وردک سقوط کرده است
author avatar
9 Sep 2018 - 11:24

تعقيب اول، بامیان(پژواک، ١٨ سنبله ٩٧): منابع محلی از ولسوالی دایمیرداد میدان وردک می گویند که مخالفان مسلح تمامی پوسته های امنیتی در ولسوالی دایمیرداد را سقوط داده اند

يک منبع محلی در ولسوالی دايميرداد می گويد که پوسته های ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده است، اما تعمير ولسوالی در کنترول نيروهای دولتی است.

منبع می گوید که اطلاع یافته است که در این رویداد پنج طالب کشته شده و پانزده تن دیگر آنان زخمی شده اند.

یک سرباز زخمی پولیس در تماس با خبرنگار پژواک از داخل ساختمان ولسوالی دایمیرداد، صبح امروز گفته بود که جنگ شدید میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح جریان دارد.

به گفته او، شماری از سربازان به شمول قوماندان امنیه این ولسوالی کشته شده اند.

وی با بیان این که اطراف دیوارهای تعمیر ولسوالی طالبان هستند و در محاصره کامل قرار دارند، تماسش قطع گردید.

حاجی احمد جعفری یک تن از نماینده گان شورای ولایتی میدان وردک به آژانس خبری پژواک گفت، تمام پوسته های اطراف ولسوالی مانند پوسته آنتن و پوسته های که در اطراف ولسوالی قرار داشت، سقوط کرده و جنگ در داخل ساختمان ولسوالی جریان دارد.

وی افزود: «متاسفانه تلفات بسیار بالا است، اما آمار دقیق از تلفات در دسترس نیست و تنها از کشته شدن قوماندان امنیه با ۸ پولیس اطلاع داریم.»

اما یک منبع دیگر از بازار ولسوالی «کُتُب» که در اطراف ولسوالی قرار دارد گفت حوالی صبح امروز جنگ شدید بود و فعلا ساختمان به دست طالبان سقوط کرده است.

عبدالرحمن منگل سخنگوی والی میدان وردک گفت، شب گذشته صدها طالب با تجمع از ولایت های لوگر، غزنی و ولسوالی های هم مرز دایمیرداد، حمله بسیار سنگینی را بالای ولسوالی دایمیرداد آغاز کردند.

وی افزود: «تلفات طالبان به ده ها تن می رسد و نیروهای آنان نیز تلفات داشته اند، اما تا هنوز به صورت دقیق تلفات مشخص نیست.»

وی گفت که نیروهای تازه نفس کمکی به نزدیک ساختمان ولسوالی رسیده و به زودترین فرصت مرکز ولسوالی از وجود «جنگجویان طالب» پاک سازی خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر