زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اسماعيل خان: براى رفع بحران کنونى بايد حکومت نظامى در افغانستان ايجادگردد

اسماعيل خان: براى رفع بحران کنونى بايد حکومت نظامى در افغانستان ايجادگردد

author avatar
10 Sep 2018 - 10:59
اسماعيل خان: براى رفع بحران کنونى بايد حکومت نظامى در افغانستان ايجادگردد
author avatar
10 Sep 2018 - 10:59

هرات(پژواک،١٩سنبله٩٧): محمد اسماعیل خان فرماندۀ پيشين جهادى، ٥٠ درصد روند ثبت نام انتخابات پیش رو را پُر از تقلب خواند و براى رفع بحران در کشور خواستار ايجاد يک حکومت نظامى گرديد.

محمد اسماعیل خان از فرماندهان پیشین جهادی که امروز درهمایش گرامیداشت از"هفته شهید" درهرات صحبت ميکرد، هشدار داد که اگر انتخابات با این وضعیت انجام شود، براى آنان قابل قبول نخواهد بود.

او تاکید کرد: «اگر حکومت بیشتر از این برای مردم مصیبت بیافریند، ما قبول نداریم.»

اسماعیل خان بخاطرجلوگیری از بحران در کشور، به ایجاد حکومت نظامی درافغانستان تاکید کرد و گفت که در وضعیت کنونی افغانستان، باید به مدت سه تا ٥ سال، حکومت نظامی با سیستم دیکتاتوری ایجاد گردد؛ تا جلو وضعیت آشفتۀ کنونی گرفته شود.

وى همچنان تاکید کرد که تنها راه حل بیرون رفت از این وضعیت، برقراری حکومت نظامی با نظام خاص است و اگر چنین نوع حکومتی ایجاد نگردد، چالش های کنونی و کشتار افراد بی گناه، فساد، موادمخدر و ده ها چالش دیگر ادامه خواهد داشت.

موصوف از جامعه جهانی همچنان خواست که مردم از وضعیت کنونی افغانستان به ستوه آمده اند و با ایجاد حکومت مؤقت، زمینۀ یک انتخابات شفاف را مساعد سازند.

این فرمانده جهادی درادامه صحبت هايش، از وضعیت امنیتی کشور به ویژه حوزه غرب انتقاد کرد وگفت که همه روزه مردم حوزه غرب به ویژه هرات، این ولایت را ترک می کنند و جای آنان را افرادى از ولایت های دیگر میگیرند.

او همچنان تاکید کرد که با افزایش تلفات نیروهای پولیس و اردوی ملی، در یک سال دیگر کسی جلب و جذب نیروهای امنیتی نخواهد شد.

در همین حال، محمدآصف رحیمی والی هرات درمراسم تجلیل از هفتۀ شهید، از تلاش‌های مجاهدین برای آزادی کشور ستایش نمود.

اوهمچنین تاکید کرد که باید به خانواده‌های قربانیان جنگی، همکاری همه جانبه صورت گیرد.

از سويی هم  اشتراک کنندگان در محفل تجلیل ازهفته شهید، ازکارنامه مجاهدین به ویژه احمد شاه مسعود به نیکی یاد کرده اند. این اشتراک کنندگان از حکومت خواستند که به خانواده‌ها قربانیان جنگ، بیشتر توجه کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر