زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی آوازخوانان محلی درخوست با سرودن آهنگ ها مردم را به انحرافات ترغیب می کنند

برخی آوازخوانان محلی درخوست با سرودن آهنگ ها مردم را به انحرافات ترغیب می کنند

author avatar
10 Sep 2018 - 18:41
برخی آوازخوانان محلی درخوست با سرودن آهنگ ها مردم را به انحرافات ترغیب می کنند
author avatar
10 Sep 2018 - 18:41

شهرخوست (پژواک، ۱۹سنبله ۹۷): برخی فعالان مدنی و باشندگان خوست می گویند که آوازخوانان محلی این ولایت، در عروسی و محافل دیگر خوشی در اجرای آهنگ های شان، مردم را به استفاده از مواد مخدر و انحرافات دیگر اخلاقی تشویق می کنند.

به قول آنها، برخی آوازخوانان جوان که وارد این دایره هنری شده اند، در اجرای آهنگ های شان جوانان را به استعمال مواد مخدر و بچه بازی ترغیب می کنند و از این درک، پول زیاد به دست می آورند.

آنان درجلوگیری ازاجرای همچوآهنگ ها، ریاست اطلاعات و فرهنگ خوست و مسئولین ادارات ذیربط دیگر را به غفلت متهم می کنند.

اما آوازخوانان انجام این کار را مجبوریت خود عنوان می کنند و می گویند که درعروسی و محافل دیگرخوشی، از سوی حاضرین محفل تهدید می شوند تا آهنگ هايی به فرمایش آنها را زمزمه کنند.

سپین روان نورزی یکتن ازفعالان مدنی این ولایت، به آژانس خبری پژواک گفت شعرها و غزل هايی که آوازخوانان درمحافل خوشی درقالب آهنگ می سراییند، جامعه را به عوض راه درست به فحشا و بی راهه سوق می دهد.

نامبرده افزون بر آوازخوانان، جوانان را عامل دیگراین کارعنوان کرد که نظربه موجودیت فکرمبتذل، آوازخوانان را به اجرای همچو آهنگ ها ترغیب می کنند.

نامبرده گفت: "از اطلاعات و فرهنگ و ادارات دیگر تقاضا دارم تا به این مورد متوجه شوند. ابتدا باید سلیقه هنری جوانان ارتقا داده شود و ازجانب دیگر، به آوازخوانان هم توصیه شود تا آهنگ هايی را انتخاب کنند که سبب اصلاح جامعه شود، نه گمراهی."

محمدقاسم یکتن از باشندگان خوست، به پژواک گفت که درمحافل خوشی، آنعده آوازخوانان بیشترعلاقمند دارند که درآهنگ های شان جوانان را به نوعى به استفاده از مواد مخدر، بچه بازی و راه های بد دیگرتشویق می کنند.

موصوف افزود درصورتیکه مسئولین ذیربط سروقت به این نکته متوجه نشوند و جلو آن را نگیرند، پیامدهای آن خیلی ناگوارخواهد بود.

موصوف علاوه کرد: "دراین جا اگر کدام آوازخوان مردم را به استفادۀ مواد مخدر و بچه بازی ترغیب نکند، آوازخوان ناکام پنداشته می شود، مارکیت ندارد و به محافل هم وی را نمی برند."

ماسترچینوال یکتن از آوازخوانان محلی خوست، طی گفتگو با ‎آژانس خبری پژواک، این را پذیرفت که آهنگ هایش به زیان جامعه است؛ اما دراکثر محافل خوشی با میل تفنگ، به سرودن آهنگ های مبتذل مجبور شده است.

وی افزود: "درست است چنین کارشده، اما جاهای که برای اجرای برنامه دعوت شده ایم، مردم عادی برخواست وغزل مورد دلخوا خود را فرمایش داده واگر آن را اجرا نکنم، برایم می گویند که سازت را بند کن و برو، مواردی هم پیش آمده که به زورمیل تفنگ بالای ما آهنگ سروده است، دراین مورد با آنها موافق نیستیم؛ اما به اساس مجبوریت این کار را می کنیم."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر