زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی وکلا فیرهای هوایی در آغاز “هفتۀ شهید” را توهين به شهدا خواندند

برخی وکلا فیرهای هوایی در آغاز “هفتۀ شهید” را توهين به شهدا خواندند

author avatar
10 Sep 2018 - 14:41
برخی وکلا فیرهای هوایی در آغاز “هفتۀ شهید” را توهين به شهدا خواندند
author avatar
10 Sep 2018 - 14:41

کابل (پژواک، ١٩ سنبله ٩٧): برخى اعضاى ولسى جرگه، فيرهاى هوايى از سوى هوادارن احمدشاه مسعود حين گشت زنى در شهر کابل را، مورد انتقاد قرارداده اين عمل را توهين به شهدا خواندند و خواستار برخورد قانونى با متخلفين شدند.

احمدشاه مسعود فرمانده مشهور جمعيت اسلامى افغانستان، به تاریخ ۱۸ سنبلۀ سال ۱۳۸۰ هجری شمسی، توسط دو حمله کنندۀ انتحاری عرب تبار که خود را خبرنگار یک شبکۀ خبری خارجی معرفی کرده بودند، در منطقۀ خواجه بهاءالدین ولایت تخار، کشته شد. از این روز که آغاز «هفته شهيد» نيز مى باشد، همه ساله يادبود مى شود.

به همين مناسبت ديروز نيز مانند سال هاى گذشته، هواداران احمدشاه مسعود در شهر کابل، در موترها گشت زنى نمودند و حين اين گشت زنى فيرهاى هوايى مى کردند.

به اساس معلومات وزارت صحت عامه، در اثر اين فيرها ٢٢ تن در شهر کابل زخمى شده اند.  

اين در حالى است که بنياد احمدشاه مسعود پيش از اين گفته بود کاروان هايی که در «هفتۀ شهيد» در جاده ها گشت و گذار می کنند و سبب اذيت مردم مى شوند، مربوط به اين بنياد نيست و بايد پوليس مانع آن ها شود.

در نشست امروز ولسی جرگه؛ برخی اعضای این جرگه، گشت زنى با فيرهاى هوايى در شهر کابل را سخت انتقاد نمودند.

منورشاه بهادری نماینده مردم هرات دراين جرگه گفت: «این کار به شاًن شهداء نیست، دیروز یک تعداد اوباشان، درمیان شهروندان کابل وحشت را ایجاد کردند و حکومت مکلف است با متخلفین برخورد قانونی نماید.»

عبیدالله بارکزی نماینده مردم ارزگان در اين جرگه گفت: «از شهيدان باید با ختم قرآن و خیرات يادبود شود، نه با زور آزمایی؛ شماری به خاطر اهداف شخصی شان از این روز بهره برداری می کنند، این کار توهین به شهداء است و کسانی که نظم عامه را مختل کرده اند، باید شناسایی و مورد پیگرد قرار بگیرند.»

امیرخان یار نایب دوم ولسی جرگه در مورد گفت: «شما دیروز دیدین که در کابل وحشت ایجاد شده بود، فرق بین اوباش و تروریست وجود ندارد، در هیچ مذهب نیامده است که از شهداء چنین يادبود شود.»

او از گارنيزيون کابل به دليلى انتقاد کرد که جلو فيرها و بى نظمى ديروز در کابل را نگرفته است.

او و برخى اعضای دیگر این جرگه، خواستار برخورد قانونى با کسانى شدند که ديروز نظم شهر کابل را اخلال کرده بودند و فيرهاى هوايى مى کردند. آنها از حکومت خواستند که در آينده جلو اين چنين اقدامات را بگيرد. 

عبدالرووف ابراهیمی رییس ولسی جرگه گفت فیرهای هوایی که از سوی یک تعداد افراد غیرمسئول دیروز صورت گرفت، جفا در حق شهداء است و يک عمل دور از منطق می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر